2017 november 17

November 17-én, pénteken, Gergő napján a Báj-hegységben kirándulunk. A túra kiinduló pontja, Azuga vagy Busteni. A hegység kopár. Az 1753 m. magas  Cazaku csúcs közelében találjuk a hegység egyetlen tavát, festői környezetben. Azugából felvonóval is fellehet jutni, de jelzett ösvényen menve, szép kilátás nyílik a Búcsecs hegységre.
Túraváltoztatás esetén a Medveszakadék felső zónájában megyünk, viszont ha rosszra fordul az időjárás, semmiféle túrát nem szervezünk.
Túravezető: Brummer Klára.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.
A múltkori túrákkal kapcsolatban.
Két túrát szerveztünk.
– A persányi hegység legidősebb tölgyfája.
– A Cenk-hegy.

A “Kárpátok örege”
Ez a 900 éves óriásfa Mirkvásár közelében lévő Tölgyfás legelőn, vagy bivaly legelőn található meg. Ez a legelő egy nagy kiterjedésű hegy-oldal. A legelőn keresztül  egy szekérút vezet Rákosra. Ahogy említettük, kb. 400 óriásfa található a hegyi legelőn.   A legidősebb a 900 éves, a “Kárpátok örege” néven ismert. A keresett, kerítéssel körülvett fát könnyen megtaláltuk, a bivaly legelőnek becézett legelőn egyetlen-egy bivalyt sem láttunk, viszont úgy 10 nagy termetű pásztor kutya görbe szemekkel fogadott, de hamar megbarátkoztunk velük, persze a gazdájuk segítségével. Birka legelőnek is nevezik a legelőt, birkát egyet-sem láttunk valószínű, hogy itt a kutyákat legeltetik.
A legelőn készült fényképeket nézegetve, az itteni élővilág szépségeiben gyönyörködhetünk.
A Cenk-hegy.
A Cenk is szép ilyenkor ősszel.  A bizonytalan időjárás miatt választottuk ezt a rövidebb utat. Meglepően sok kirándulóval találkoztunk. Találkoztunk, kerékpárosokkal, ismerősökkel, egyedül túrázókkal, gyerekes családokkal és futó bolondokkal.
Mivel a Cenken már sokszor jártunk, most a fehér sziklák érdekes üregeit tanulmányoztuk. Megértettük, hogy a függőleges nyílásokat a víz mosta ki, de hogyan keletkeztek a majdnem szabályos kör alakú vízszintes bemélyedések. Gyönyörű látvány volt az is, hogy egyes mélyedésben növényzet kandikált ki. De inkább nézzük a fényképeket.