2019 szeptember 11

A nagy kánikula miatt, egyelőre elhalasztottuk a Bucsecs-hegységre tervezett túrát. Egy kisebb túrát szerveztünk egy kedvelt völgyben, a Sipoly-völgyében.
Ha még kitart a derült időjárás, akkor megszervezzük a Bucsecs-hegységre tervezett túrát.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múlthéten a soron kívül  szervezett túrával kapcsolatban. A Sipoly-völgy. A túra célpontja a Vízeséses – szellem-barlang.
Az árnyékos völgyben elég kellemes volt. A sok meleg időjárásra tekintve, azt vártuk, hogy a patakok egy kissé elapadtak, de sőt még nagyobbnak mutatkoztak mint átlag. A zuhatagok sorozata kellemes zúgása kísért végig az utunkon. Rengeteg turista. Ennyi turistával  ebben a völgyben még nem találkoztunk. Céljuk a Létrás-szakadék és onnét vissza a piros pont jelzésen. Mi úgy terveztük, hogy nem megyünk a jelzett úton, hanem a völgyön megyünk fel, átgázolva az utat keresztező hét patakon. Ere felkészülve vittünk magunkkal zacskókat, amit fel kellett volna húzunk a cipőnkre, végül nem használtuk, hanem átgázoltunk a patakokon. A sok gyerekes turistáknak nagy csalódásuk volt, mert jelzett út hídja leszakadt és ezért ők is völgyön kellet, hogy folytassák útjukat. Mindegyik patak felé volt ácsolva egy olyan palló, amelyen egyensúlyozva, Isten segedelmével nem estél bele a patakba. Akik nem a pallón mentek át, azok megpróbálták, úgy két ugrással, mezítláb vagy egyszerűen cipőstől átjutni a patakon. Nem tudjuk, hogy eset-e valaki be a patakba, minden esetre a palló ácsolók szégyene.
Mi szerencsésen feljutottunk, a kereset barlangot is megtaláltuk.
Hajdanában, nem olyan régen a Létrás-szakadékhoz az út a völgyön ment fől, nem kellett patakon keresztül menni. A jelzés is itt vezetett. A régi jelzés még ma is látszik egy pár sziklán. Miért kellett ezt az utat elrontani, a patakot pedig össze-vissza vezetni. Egy hídon kellett átkelni, ami most is megvan, a legfelsőn.