2020 június 14. után, az időjárás függvényében

A mindennapi esőzés miatt, és továbbra is esőre, viharra  kell számítani, nehéz eldönteni, hogy hova kiránduljunk. Mivel, az esetleges bekövetkező vihar miatt, a hegyekben num tanácsos túrázni, ezért úgy döntöttünk, hogy az Olt-folyó mentén a Veczer sziklához  kirándulunk.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon. A túra idejét is megtudhatjuk.
A múlt heti túrával kapcsolatban. Szunyogszék, (Dumbravita) Félix napján.
Félix-napján, éjjel esett, reggel felös, ködös idő, vajon kiderül? Elindultunk abban reménykedtünk, hogy napsütéses, meleg-jó idő lesz, kiderült.  Egész nap meleg-napsütéses, változó felhős idő volt egész nap, miközben Brassóban szakadt az eső. Mire hazaértünk Brassóban már sütött a Nap. A  környező hegyek egész nap ködben burkolóztak, kivéve a Kotlát.
A falutól egy óra alatt értünk ki a tóhoz. A tó partján a halászok sokaságával találkoztunk. Az volt a szándékunk, hogy a falu felé megkerülve a tavat, átmegyünk a déli oldalra. Sajnos a falu felölről a tavat nem lehetett megközelíteni a mocsaras, vizes, süppedő talaj miatt. Azt a javaslatot kaptuk,  hogy a  gáton át–menve próbáljuk meg. A gáthoz érve, szép a kilátás. Ebben a zónában figyeltük meg a vízi madarakat, a fehér kis kócsagok a gát korlátjára szállva tollászkodtak.  Más madarak is jelen voltak: golya. gémfélék, sirály, cinege stb.
A tavaly, november 22-én kb. 10 kócsagot figyeltünk meg. A kócsag vándormadár, hogy lehetett az, a tavaly késő ősszel még itt voltak. A gáttól Kelet felé még egy szép tavat láthattunk. Ebben a csendesebb zónába fészkelnek a madarak, ezért van a gát lezárva, hogy tömeges látogatók ne zavarják a madarakat. A gázló vadkacsák állandóan jelen voltak, némelyek gázló futásban a víz tetején.  A tó környékét a vadrózsa és különböző virágok ékesítették. A két falut összekötő aszfaltozott út mindkét oldalát vadvirágok díszítik.
A tavat a következőképpen jellemezzük: Északi partja, zajos, tömeges halászat, Déli partja, csendes, nagy része nádas. Keleten a gát, a tó itt folyik le, a madarak fészkelő helye, Nyugat, a falu.
    Egy látványos, szép, élményes kirándulásban volt részünk. Hamarosan ide még vissza fogunk jönni.