2020 július 11 – 12

A következő túrát a hétvégén szombaton vagy vasárnap szervezzük meg.  Közkívánatra, több túra van javasolva.
Pénteken határozzuk el, hogy hova kiránduljunk  és melyik nap.
Javasolt túrák: Remete-hegy – Zernyesti-szoros – Gürbova.
A múlt heti túrával kapcsolatban. Bucsecs-hegység, rododendron túra a 2000 méteren a Virfu cu Dor csúcson.
Szombatra, az előrejelzés esős-viharos időt jósoltak, még volt úgy-hogy a jóslat nem vált be.
Szinájából indultunk, szép napsütéses időben. A felvonó hamar felrepített  a Furnica csúcsra. Ezen a csúcson nincsen rododendron. Innét leereszkedtünk a nyeregbe és kimásztunk a Virfu cu Dor csúcsra, a kőgombákhoz. Tulajdonképpen egy-két héttel hamarabb kellet volna jöjük, az erős napsütés hatására, rododendronnak csak a nyomát találtuk. Viszont a csúcs északi oldala piroslott a virágtól. Érdekes, hogy ez a virág itt kis dombocskákat hoz létre. A fotó galériában láthassuk. A fekete – viharos esőfelhők, minden felölről fenyegettek. Miután jól kibámultuk és fényképeztük a különböző virágokat elindultunk vissza felé. A közeledő vihar ellenére sok turistával találkoztunk, nem féltek a vihartól. A csúcsról a sárga pont jelzésen lelehet ereszkedni a tavakhoz. Erre is sokan mentek. Az égboltot fekete felhők borították, lent mégis sütött a Nap. A Miorita háznál étkeztünk. Kezdet csepegni az eső, amely arra figyelmeztetett, hogy jó lesz indulni. Ahogy elindultunk az eső elállt. Miután eső nélkül felértünk a felvonó teraszára, két hatalmas mennydörgés jelezte, hogy megúsztuk eső nélkül. A mennydörgést nem előzte meg villámlás. A teraszról érdekes, viharos, leereszkedett felhők tarkították a mélyben látszó Szináját. Miután elindultunk lefelé a felvonóval az eső gyengén eleredt. Szinájára zuhogó esőben érkeztünk meg, két fénynélküli mennydörgés köszöntött.
Miután csak csepegni kezdett az eső, elindultunk az állomásra.