2020 augusztus 12 – 14

Augusztus 12-én, szerdán honismereti túrát szervezünk Törcsvárra.
Augusztus 14-én, pénteken Sernye térségében kirándulunk. A történelmi emlékeket keresünk meg.

A múltkori túrával kapcsolatban. Felsőmoécs – Gucán tisztás – Simon település – Törcsvár.
Felsőmoécs-ről indultunk. A sorompot elhagyva a völgyben,  hamarosan elértünk a  piros háromszöggel jelzett turistaút elágazásához, amely a Gucán tisztásra vezet.  Az út nagyon meredek, köves-csuszos, mély vágásokban vezet fel a végig meredek út. Egy jó óra alatt értünk fel az út elágazásig. Innét a piros sáv jelzésen  egy rövid séta vezetett a havasi tisztásra, a Gucán volt vámházig. Az elég rossz állapotban lévő, több mint száz éves, szép kivitelezésű ház, egy csoda. Miért csoda? kérdeztük a társaságtól, senki-se tudott felelni. Azért csoda, mert még nem égett le. Tudott dolog, hogy a környéki hegyekben nagyon sok turistaház égett porrá. Itt telepedtünk le és a  kilátásban gyönyörködtünk. Lent a völgyben nagy meleg, itt fent peddig megfagytunk, hideg szél fújt. Hol sütött a Nap, hol nem, közben fehér – fekete felhők tarkították az égboltot. A házal szemben,  sziklás hegyek sorozata, magas csúcsokkal : Gaura csúcs 2288 m. – Gucán  csúcs 2246. – Batruna csúcs  2181 m. – Tapului csúcs 2168 m. – Nagy-Strunga csúcs 2089 m. A Gaura és a Gucán csúcsok között az Omu csúcs kátszik.   Ezek a magas hegyek sorozata nem más mint a hajdani 1000 éves határ útvonala, amely az Omul csúcstól 2505 m. től folytatódik. Ez a volt határ útvonal, ezeket a hegyeket elhagyva, hatalmas kanyarulat után, Duda-hegység felé húzódott, itt megint egy nagy fordulat után a Fundáta hegyek után a Sernye felé haladt…  Gyönyörű havasi gerinceket, tájakat érintve.
Gucán  tisztás, tulajdonképpen egy dimbes-dombos gerinc, amelyen tovább menve a Nagy-Strungára érhetünk.
Miután jól ki-gyönyörködtük magunkat, a kb. 8 km.-re levő Simon település felé tértünk lefelé. 4 óra alatt értünk le a faluban, ahol egy nagy mennydörgés és egy jó nagy záporeső fogadott. A falu felé vezető gerinc úton, több helyen is szép kilátás nyílik  a hegyekre. Nyugat felé a Fundáta változatos gerince látszott.
A tisztásról több jelzett turistaút vezet le a Simon völgy felé. A menetidő átlagban 3 – 4 óra.
Simon településről a közel levő Törcsváron fejeztük be a túrát.
Gucán  tisztásra nem most mentünk először. Voltunk tavasszal a rododendron virágzásakor, nyáron, ködös időben, télen. A kettes fotó galériában láthatunk egy pár felvételt.