2020 december 5

December 5-én, a Mikulás túra keretén flekkent sütünk. Pénteken döntjük el, hogy hol várjuk a Mikulást.

A múltkori túrával kapcsolatban, Hosszú Gerinc – Üvegvölgy.
Mivel későn virrad és korán sötétedik, kitartos ködben egy rég nem járt túrán voltunk. Abban reménykedtük, hogy mire felérünk a gerincre a Nap ki fog sütni, ki is sütött egy nagyon rövid időre. A Kék keresztől indultunk. Köd előttünk, köd utánunk. Az idő kellemes, nincs hideg. A sűrű köd ellenére, ilyenkor is szép a természet, csak észre kell venni. Sok,érdekes, bocskoros fenyőfákat figyeltük meg a ködös erdőben. Többször jártunk ezen a gerincen, persze nem ködbe, de ezeket az érdekes fenyőfákat nem láttuk. A gerincről az Üveg-völgyben ereszkedtünk le.
Szép, élményes túrában volt részünk.
Azok a turisták, akik a Keresztény-havasra kirándultak, szép napos időben volt részük. A havason járt ismerősünktől megtudtuk, hogy a Vörös úton medvével találkoztak.  Messziről lefényképezték, a medvét kikerülték és elszaladtak.
Pojána és a havas zónájában gyakori a medvejárás, ezt bizonyítja az a tény is, hogy sok medve ürüléket lehet látni az úton. Hogyha estefelé elindulsz a Pojánából a havas felé a Vörös úton, bisztosan medvével fogsz találkozni.