2016 július 2

Július 2-án, szombaton, Ottó napján a honismereti túránk keretén  következő útvonalon kirándulunk: Felsőcsernáton – Ika vára – Torja – Bálványfürdő – Bálványos-vár – Szent-Anna tó.
Értesültünk arról, hogy a fürdő vendégfogadójában kitűnő fatányéros, flekkenezésen vehetünk részt.  Miután leereszkedünk a várból Bálványos fürdőre, ebédre flekkeneztünk, majd a Szent-Anna tó felé folytassuk utunkat.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezetők: Szotyory Mária és Brummer Klára.
Rósz idő esetén a túrát elhalasszuk.

A múltheti túrákkal kapcsolatban:

A múlthéten, szerdán A Persány-hegység főgerincén túráztunk.
Itt meglepetésben volt részünk. Először azért, mert két jelzés is vezet innét a Csörgőkutat érintve a Tolvajos-barlanghoz, a másik meglepetés az, hogy felújították a kék kereszt jelzéseket, ezért a jól járható gerinc úton mentünk tovább a Fekete-hegy szikláinál jóval messzebbre  értünk el. A Tolvajos-tetőre egy más alkalommal megyünk el. Képeket is akkor töltünk fel.
Szombaton a következő útvonalon kirándultunk:
Székelyudvarhely, Orbán Balázs szobrát és a történelmi parkot látogattuk meg, majd Szejkefürdőn Orbán Balázs sírját koszorúztuk meg a Brassói Turista Egyesület nevében. Tovább Farkaslakára mentünk. Itt is történelmi emlékeket látogattunk meg. Visszafelé jövet, kitértünk Orbán Balázs szülőfalujába, Lengyelfalvára. Az utunkat tovább Zetelakára folytattuk. Zetelakától nem messze lévő vízgyűjtő gátról szép kilátásban volt részünk a székelyvarsányi dombok felé. Innét nem fordultunk vissza, hanem tovább mentünk Székelyvarságra. A központól a 4 km.-re levő Csorgó-kő vízesést is megkerestük. Hazafelé Vargyast és Barótot érintettük. Az út hossza 320 km. volt.
Alább a túrával kapcsolatban feltöltött fotó galériában egy pár képet láthatunk: