2016 július 9 – 10

Július 9-én, szombaton, Veronika napján a Köves – Tolvajos és a Boroszlán hegyek térségében túrázunk. A persányi hegység rejtett helyeit fogjuk kutatni, megkeresni.
túravezető: Szotyory György.

Július 10-én, vasárnap, Melina napján a túra kiinduló helysége az alsórákosi szoros. Az Olt bal partján, Délfelé kiinduló Várpatak völgyét járjuk be Orbán Balázs nyomában.
Ezt a völgyet elég nehéz megtalálni. Összetévesztik ugyancsak Dél felé induló erdőkitermelő úttal. De ennek az útnak is megvan az érdekessége, az út felső szakaszán várfal maradványokat találtunk. A tavaly jártunk ott. Orbán Balázsszerint ez a Fenes-patak völgye kell, hogy legyen. Még nem vagyunk biztosak benne. Még kutatjuk.
További részletek és bejelentkezés a 368/418 901 telefonszámon.
Túravezető: Zsigmond Jutka
Rósz idő esetén a túrákat elhalasszuk.

A múltheti túrával kapcsolatban.

A következő útvonalon kirándultunk: Bálványosfürdő – Bálványos-vár – Szent-Anna tó. Az Ika-várához nem tértünk ki, mert elromlott az idő.
A vár egyre romlik. Körülötte a bozót nagyon fel van nőve. Ha nem tesznek semmit, akkor a vár elfog süllyedni a bozót tengerében és az se fog látszani belőle ami még megmaradt. Kár. Van egy magyarázó tábla, három nyelven, de nincs rögzítve, csak úgy fel van dobva, nekitámasztva a falnak, a magyar írást már elkezdték vakarni, lehet látni. Jelzés, három is van. Piros kereszt, kék csík és piros háromszög. Hogy melyik hova megyen, azt a turista kell, hogy kitalálja.
Az épen maradt falakat érdemes megfigyelni. Nagyon szépen vannak a kövek egymásra rakva. A falak vastagsága 1,5 – 2 m. A falak két falból tevődnek össze, amelyek szakszerűen vannak felépítve, a falak közti rész, kövekkel van feltöltve és forró mésszel rögzítve. A mész már porlik, ez okozza a falak leomlását.
Miután jól kinéztük magunkat a várba, lejöttünk, és a vendéglőben elfogyasztottuk a szakszerűen, székelymódra elkészített fatányérost. Megérte. Majd a Szent-Anna tóhoz mentünk. Esett, dörgött, villámlott. A turisták menekülés szerűen jöttek föl a tótól. Mi meg szembe velük, nem volt olyan veszélyes, a kilátóig lementünk. Hazáig kergetett az eső, de nem ért utol.