Daily Archives: March 22, 2016

2016 április 2

Március 26-ára, szombatra, HÚSVÉT első napjára, vasárnapra, nem szervezünk túrát.
Mindenki ünnepeljen a családba. A HÚSVÉTI túrát, április 2-án, szervezzük meg, szombaton Orbán napján.
Április 2-án, szombaton virág túrát szervezünk.
A  Veczer szikla felett, a déli hegyoldalon  már  virágzik a hérics. Az itt tömegesen virágzó hérics, gyönyörű látványt nyújt az idelátogatóknak.
Részletesebb leírást a következő héten közöljük.

A múlthéten, a NEMZETI ÜNNEPEN, a Tanács téren, megkoszorúztuk Bem tábornok  emléktábláját. A Brassói Turista Egyesület részéről a koszorút Szotyory Mária, titkár és Brummer Klára alelnök helyezte el.
– Az ünnepélyen tekintélyes volt a résztvevők száma.
– Az ünnepély lefolyása alatt a fegyelem példaképes volt.
– Az ünnepély a magyar és a székely himnusz elénekelésévet zárult.

19-én, szombaton a Cantacuzino kastélyt látogattuk meg.
Borus, esős időben indultunk el Brassóból. Busteni-ban gyenge havazás várt ránk. A Bucsecset sűrű felhők takarták. Mire felértünk a kastélyhoz a havazás elállt. A kastélyban, úgy bent, mint kint, a fényképezési díjat felfüggesztették. A látnivalók megérték a belépési díjat. Mire kijöttünk a kastélyból, a Bucsecs sziklái kezdtek láthatóvá válni. Elindultuk a piros kereszt jelzése a Zamora gerince felé, jó sáros úton. Kb. még egy negyed órát kellett
volna menjünk a Zamora gerincéig, de olyan nagy volt a sár, amiből már elegünk volt, visszatértünk.
Alább a túra fotó galériájában egy pár képet láthatunk, úgy a kastélyról, mint sáros útról:

Egy kissé megkésve, de annál nagyobb szeretettel emlékezünk meg, Zajzoni Rab István költő, születésének 184-ik (1832 február 2. Elhuny 30 évesen), évfordulójáról, február 2.-án Született Zajzonban, elhunyt Brassóban.
A költőt, Orbán Balázs szavaival méltassuk:
Zajzoni Rab Pista emléke.  Zajzonban még egyről nem emlékeztem meg s nagy bűnt követnék el, ha Zajzontól a nélkül válnék meg, hogy e község  s az összes magyar faluk legjelesebb szülöttjéről  z a j z o n i  R a b   P is t á r ó l  meg nem emlékeznék, kinek Zajzoni név alatt megjelent szép költeményei nemzeti irodalmunk kiválóbb termékei közé tartoznak ; kit szenvedései, s ezek által siettetett korai halála irodalomtörténetünk egyik rokonszenvesebb alakjává lőn. Bizonyára Zajzoni korai halála  veszteség volt nemzeti  műveltségünkre ; de még százszorta nagyobb a barczasági magyar népre nézve”….