Daily Archives: May 11, 2016

2016 május 14, 15

Május 14-én, szombaton, Bonifác napján a Nagy Vángára kirándulunk.
A Pojánából a vörös úton indulunk el, majd kitérünk a Vánga felé.
A Römer turistaház balkonjáról szép kilátás nyílik a Vángára. A túra közepesen nehéz.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezető: Brummer Klára BTE alelnök.
Rossz idő  esetén a túrát elhalasszuk.

Május 15-én, vasárnap, Pünkösd napján a csíksomlyói  csodatevő Szűz-Máriára emlékezünk.

A múltkori  kirándulásokkal kapcsolatban.
Sipoly-völgy – Medve-szakadék – Családi-út.
Az azelőtti nap  jó kiadós eső zúdult le, ebből kifolyólag nagyon látványosak voltak a völgyben a vízesés és a kis zuhatagok. A szélvihar itt is sok fát döntött ki. A Medve-szakadék völgyéből kimásztunk a szakadék tetejére, majd a Fő-úton tértünk vissza Malomdombokra. Az út folyamán senkivel nem találkoztunk. Az volt a benyomásunk, hogy a medvék bérelték ki az utat, mivel tele volt medve ürülékkel. Miután leértünk értettük meg, hogy mi történt. Itt is nagy szélvihar volt, sok fát döntött ki a szél az út alsó részén. Nem erdőkitermelésről van szó, a kidőlt fákat kezdték kitermelni, az utat járhatóvá tenni. Az út már járható, a sáros részt, kb. 300 m.  az út melletti ösvényen kilehet kerülni. Az út gyalogosok részére egyelőre le van zárva, amire kifüggesztett táblák figyelmeztetnek.
A Kuvaszó-vízesés vagy más néven Fátyol-vízesés   környéke.
Miután megtekintettük a vízesést, a Kuvaszó-tetőre másztunk ki. Itt érdekes hatalmas guruló andezit sziklatömbök teszik látványossá a tájat. Majd a Kuvaszó-patak torkolatánál lévő panziót látogattuk meg.
Erdőfüle.
A Kormos-patak mentén visszatértünk Erdőfülére. Mindjárt a falu bejáratánál megtekintettük a Fülei-vashámort, azt ami még maradt belőle. Ahogy már említettük Gábor Áron itt öntötte első ágyúit.
1848 november 16-án Sepsiszentgyörgyön népgyűlést tartottak. Gábor Áron felajánlotta, hogy a fülei hámorba ágyúkat fog gyártani.  Füleken két vaságyút és három rézágyút öntöttek, az ágyú öntést tovább folytatták Kézdivásárhelyen,  ahol 63 bronzágyút öntöttek.
További úti célunk a hámor felett levő kankós-kert volt. A kankós-kert a nagy kiterjedésű Fok-tetőn található. Erdőfülétől kb. 1 órai járatra.
Mivel későre járt az idő a kankos-kert megtekintését a következő vasárnapra halasztottuk. Egy hétre rá folytattuk a nárcisz túrát.
A kankos-kertben levő nárcisz Csillag nárcisznak nevezik. Meglepetés volt, hogy sárga színű nárcisz is gyönyörködtette magát. A nárcisz-kertben zergeboglárka is változatossá tette a kertet. A hegyháton többféle virág is honos.
Hazafelé Baroton egy hatalmas felhőszakadék fogadott. A hegyháton szép időben volt részünk.