Monthly Archives: June 2016

2016 július 2

Július 2-án, szombaton, Ottó napján a honismereti túránk keretén  következő útvonalon kirándulunk: Felsőcsernáton – Ika vára – Torja – Bálványfürdő – Bálványos-vár – Szent-Anna tó.
Értesültünk arról, hogy a fürdő vendégfogadójában kitűnő fatányéros, flekkenezésen vehetünk részt.  Miután leereszkedünk a várból Bálványos fürdőre, ebédre flekkeneztünk, majd a Szent-Anna tó felé folytassuk utunkat.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezetők: Szotyory Mária és Brummer Klára.
Rósz idő esetén a túrát elhalasszuk.

A múltheti túrákkal kapcsolatban:

A múlthéten, szerdán A Persány-hegység főgerincén túráztunk.
Itt meglepetésben volt részünk. Először azért, mert két jelzés is vezet innét a Csörgőkutat érintve a Tolvajos-barlanghoz, a másik meglepetés az, hogy felújították a kék kereszt jelzéseket, ezért a jól járható gerinc úton mentünk tovább a Fekete-hegy szikláinál jóval messzebbre  értünk el. A Tolvajos-tetőre egy más alkalommal megyünk el. Képeket is akkor töltünk fel.
Szombaton a következő útvonalon kirándultunk:
Székelyudvarhely, Orbán Balázs szobrát és a történelmi parkot látogattuk meg, majd Szejkefürdőn Orbán Balázs sírját koszorúztuk meg a Brassói Turista Egyesület nevében. Tovább Farkaslakára mentünk. Itt is történelmi emlékeket látogattunk meg. Visszafelé jövet, kitértünk Orbán Balázs szülőfalujába, Lengyelfalvára. Az utunkat tovább Zetelakára folytattuk. Zetelakától nem messze lévő vízgyűjtő gátról szép kilátásban volt részünk a székelyvarsányi dombok felé. Innét nem fordultunk vissza, hanem tovább mentünk Székelyvarságra. A központól a 4 km.-re levő Csorgó-kő vízesést is megkerestük. Hazafelé Vargyast és Barótot érintettük. Az út hossza 320 km. volt.
Alább a túrával kapcsolatban feltöltött fotó galériában egy pár képet láthatunk:

2016 junius 22 – 25

A múlt hét 19.-ére tervezett túrát a Kincses-völgyben a bizonytalan esős időjárás miatt nem szerveztük meg. Nem halasztottuk el véglegesen, a közeljövőben fogjuk újra szervezni egy megfelelő napon.
Június 22-én, szerdán, Paulina napján a túra kiinduló pontja Apáca.
A Remete-patak völgyéből indulunk a Tolvajos-tetőre és a Mihály-hegyre.
A túra csak akkor lesz sikeres ha megfelelő időjárásban lesz részünk. Tudomásunk van arról, hogy a térségben nagy viharok voltak és ezért kidőlt fák akadályozhatják haladásunkat. A kőbányától 40 évvel ezelőtt jelzéseket festettek, de valószínű, hogy ezek a jelzéseket többet nem újították fel.
Igen, a rejtélyes természeti szépségeket nehezen lehet megtalálni.
Túravezető: Szotyory György
Június 25-én, szombaton, Vilmos, Vilma napján a túra kiinduló pontja Székelyudvarhely.
A Csorgó-kő vízesést keressük meg és a geologiai védett  Firtos dobjára is felmegyünk. (védett virágok)
Továbbá ellátogatunk Szejkefürdőre és Lengyel falvára, Orbán Balázsra emlékezve.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezetők: Szotyory Mária és Brummer Klára.
Rósz idő esetén a túrákat elhalasszuk.

2016 június 19

Június 19-én, vasárnap, Gyárfás napján, a Kincses-völgyben kirándulunk.  A túra kiinduló helysége Komána.
Ezt a völgyet nem hiába nevezik kincses-völgynek. Miután belépünk a völgy kapuján, sok érdekes látnivalót fedezhetünk fel. Itt találjuk a látványos Faragott-követ, barlangot, vízesést a völgy mélyében vár maradványok is vannak, és még sok mindent. Figyelemre méltóak a sziklás hegyoldalakon pompázó virágok.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezető: Piszár Károly
Rósz idő esetén a túrát elhalasszuk.
A múltheti alsórákosi túrákkal kapcsolatban.
A túrák útvonala: a bazalt-bánya,  Fenyősi-tó, másnéven Smarald-tó, salak-bánya. A túránkat a Sükösd – Bethlen várkastély meglátogatásával zártuk. Maj egy kiadós eső után haza tértünk.
A túránk folyamán meglepődésben is volt részünk. A bazalt bányában a szilák között, a napon sütkérező zöld gyíkra (óriás gyíkra) lettünk figyelmesek. Kirándulásaink során sokszor látunk gyíkot, de ilyen óriásit színes gyíkot sose láttunk. A ravasz gyík csak félig mutatkozott, miután észrevett minket azonnal elbujt a sziklák közé. Türelmesen vártunk, tudtuk, hogy újra elő fog bújni. Elő is bujt, de csak a fejét dugta ki és várta, hogy  távozzunk, ne zavarjuk őt.
A társaságunknak az volt a véleménye, hogy ez a gyík találkozás megérte, hogy reggel 4 órakor kellet felkeljünk.
A túrákon készült fényképek:

Bazalt-bánya – zöld-gyík

Fenyősi-tó vagy másnéven Smarald-tó.
A hegyes-hegy, salak-bánya

Sükösd – Bethlen várkastély.

2016 június 11

A múlt hétre szervezett alsórákosi túrát nem tudtuk megszervezni, mivel kivették forgalomból a 8 órakor induló vonatot Kőhalomra. Ezért vasárnap a Cenken folytattuk a lempesi virágtúrát.
Június 11-én, szombaton, Barnabás napján, újraszervezzük az alsórákosi túrát.
A túrával kapcsolatos adatokat a múltheti közleményben találjuk meg.
Bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
A múltheti közleményben közölt túravezetők érvényesek.
A múlt héten szervezett Lempes-várhegy és Cenk-hegyi túrával kapcsolatban.
A Lempes-várhegy a Cenk-hegy után Brassó második virágos kertje.
A hegyoldalakon, mindenfelé pompáztak a védett virágok. Egyes részek védelmére villany kerítéseket húztak ki.
Figyelmeztetés ! Főleg a Cenkel kapcsolatban.
A Cenken kullancs veszély van. Ha a Cenkre kirándulunk, lábunkat, kezünket és a nyakunkat kenjük be valamilyen kullancs űző krémmel, pl. csípős paprikás  “Medve Erő”  krémmel.
Egy jó pár kullancs jött velünk haza a Cenkről.
A Lempes-várhegyen és a Cenk-hegyen készült fényképek a védett virágokról.