Monthly Archives: November 2016

2016 december 3

December 3-án, szombaton szervezzük a Mikulás túrát.
A Mikulás túra keretén a Hosszú-gerincre kirándulunk. Reméljük, hogy a Mikulás megtalál minket ott. Arra vigyázzunk, hogy a bakancsunk ne legyen sáros, ne riasszuk el a Mikulást.
A flekken mellé egy pohár forral bor is elmegy, de ne legyen több.
További részletek a 0368/418 901 telefonszámon.
A Mikulás túravezető : Piszár Károly.
A múltheti túrákkal kapcsolatban.

A múlthéten két túrát is szerveztünk:
Egyet pénteken, a Mihály-kőhöz, vasárnap a Kénes-forrás környékén kirándultunk.
Szombaton Katalin napra voltunk hivatalosak.
A Mihály-kő.
Az Olt szorosában járunk.  Hogy hol van a Mihály-kő ? Idézzük Orbán Balázs szavait :
A bal parti hegyek közvetlenül a folyammederből emelkednek, úgy, hogy két helyett, a Turdojánál és a Függőkőnél a szoros áthatolhatatlanul el van zárva. A hegységek közül virgoncz patakok törtetnek le, e patakok elseje (Alsó Rákostól) a Fenespatak, másodika a Várpatak. Ez utobbinak hegységek közé felnyuló völgyülete egyike a legfestőibb és legkiesebb helyeknek. Völgy fenekén az ős erdőségekkel koszoruzott Mihályhegy magasul fel, két oldalán diszes előépitményként két büszke sziklaszál tornyosodik…. Ezen czukorsüveg idomu, hegyesen végződő, teljesen önálló csompó, sokban hasonlit a rákosi Tepejhez, s valamint azt, ugy ezt is vár koronázza, melynek szerkezete ismét sokban hasonlit a Tepejen levő váréhoz”….
Azóta, hogy Orbán Balázs ott járt, több mint száz év telt el. Ezért egy kissé másképpen mutatkozik ez a szikla. Az a “csompó” a szikla tetején megvan, de már nem olyan hegyes. Várfalaknak nyoma sincs, a várfalakat alkotó kövek ott hevernek a szikla alatt  szanaszét. Sok helyen a sziklát benőtte a moha, rengeteg a fa hulladék. Így is látványos a Mihály-kő, meg a Hasadt-kő, amit az erdészek egy kissé másképpen magyarázzák.
Az erdészek elmondták, hogy a Várpatak völgyében egy kis vasút létezett. E vasútnak a hid maradványait találtuk meg a tavaly.
A Várpatak völgyében és a Fenyős tó környéke:

A Kénes-forrással kapcsolatban inkább beszéljenek az alább közölt képek.

2016 november 25 vagy 27

November 25.-én, pénteken Katalin napján, vagy 27.-én vasárnap Elemér napján a Kénes forráshoz kirándulunk. A kirándulás keretén flekkent sütünk. Ez egy szép kiránduló hely, tulajdonképpen a Hét-forrás környéke. Itt nemcsak kénes vizet lehet találni, hanem kristálytiszta  forrást is. A kis szurdok völgyben egy látványos, zenélő vízesés is csobog. Innét tovább menve a jelzett úton a Türkősi-hegyhátra  lehet feljutni. A jelzett út levezet a Garcsin-völgyében. A garcsi-völgyéből a Száz-forintos bércen keresztül a Csuklyonra lehet feljutni, ahol hajdanában az Encián melegedője állt. További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túra vezetőnk Bara Zsolt, de mivel Ő jelen pillanatban Amerika körül hajózgat, a túra vezetést az édesanyjára, Klárikára bízzuk.
A múltheti eseményekkel kapcsolatban.
Ahogy említettük, szombaton szüreti mulatságon vettünk részt, a Máltai Szeretet Szolgálat rendezésében. Jól szórakoztunk, a jól kihangosított zene mellett. Egy kissé zsúfolt teremben, szemmel láthatóan mindenki jól szórakozott, a sok fiatalságnak köszönhetően.
Vasárnap a Csiporka kilátójára sétáltunk fel, jó időben, jó levegőn. Innét szép kilátás nyílik a Keresztényhavasra, a Nagykő csúcsára, valamint a Szikla sorra és a Jég barlang szikláira.             Fotó galéria:

2016 november 19

Kommentálás a feltöltött képhez.
A kép a Rákosi Tepőn készült egy jó pár évvel ezelőtt, novemberi hónapban.  Akkor kellemes meleg idő volt amit kép is bizonyít.  Úgy néz ki, hogy a globális felmelegedés nálunk globális lehűlésben nyilvánul meg.
A képen bal oldalt Csimpi építész mérnököt lásuk, Brassóban is tevékenykedett, Ő tervezte a Holding épületét, egyéb épületek tervezése is fűződig a nevéhez. Jelen pillanatban Temesváron tartózkodik, BTE tag. Job oldalt a mindig mosolygó Magdit lásuk, Brassóban tartózkodik,  BTE tag volt.
A múlthéten szombaton annak ellenére, hogy esős időt jósoltak a Sipoly völgyében sétáltunk. Nagyon sok turistával találkoztunk, ők is csak a Hétlétrákig mentek. Kellemes volt az idő, de délutánra fekete felhők borították el a Nagykőhavast.
A sétatúra keretén felköszöntöttük az újonnan  megválasztott Brummer Klára alelnököt  születés napja alkalmából.
November 19-én, szombaton, Erzsébet napján szüreti mulatságon veszünk részt. Továbbá megemlékezünk a Brassói Turista Egyesület újra alakulásának a 11-ik évfordulójáról.

2016 november 12 vagy 13

November 12-én, Renáta, vagy 13-án, Szilvia napján tekintetben véve az esős időjárást, kisebb túrát szervezünk, sétatúrát a Brassó környéki közeli  kedvelt kiránduló magaslatokra. A túra útvonalát véglegesen pénteken döntjük el. Az is valószínű, hogy pénteken is lesz túra.
További részletek és bejelentkezés a BTE titkárnőjénél a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezető : Brummer Klára.
Borus esős időjárás esetén túrát elhalasszuk.
A múltheti túrával kapcsolatba.

Végre eljött egy olyan szombat, amelyen egy magashegyi túrát lehetett szervezni.
Szombaton reggel mínusz 3 C fok, derült idő, sehol egy felhő. Tudtuk, hogy fent a Keresztényhavason  lehavazott, bizony 10-20 cm-es hó várt ránk, és csúszós jeges út.
A Pojána és a Keresztényhavas csúcsa között a szintkülönbség 800 m. Téli időben ez legalább
4-5 órát vett volna igényben, ezért igényben vettük a telekabint.  Hó a Rujától kezdődően volt.
Fent a gerincen a csúcs alatt a kilátás gyönyörű volt, kár, hogy Dél felől erősen szembe sütött a Nap, ami a fényképezést megnehezítette. A zoomos képek egy kissé elmosódtak.
A körkép balról – jobbra : messze a távolban a Csukás, tovább a Vajdahavas, majd Báj-hegység hosszú behavazott gerincét láthattuk, előttünk a Nagykhavas tündökölt a vakító fényben, továbbá a Bucsecs hatalmas tömbjét már tisztábban láttuk, az Omu csúcs szikláját is lehetett látni, tovább a behavazott Királykő már tisztán látszott, messze tőle a Fogarasi havasok csillogtak fehéren. Észak felé csak homályt lehetett látni. Élményes szép kirándulás volt. A Salam-kőhöz mentünk le a szép őszi erdőben. A napokban, a Salamonkő közelében, az Ördögvölgy bejáratánál két amerikait medvetámadás érte. Az egyiket a jobb karján a medve megharapta, kórházba került. Medve veszélyt írtak ki a térségre,  medvével nem találkoztunk. Medve veszélyre – támadásra  korán reggel és késő délután  lehet számítani, persze ez nem egy 100%-kos szabály. Úgy 10 éve egy turista társunkat széttépet egy medve gombászás közben. A Cenken volt már sok medvetámadás főleg korán reggel !

2016 november 5

Elöljáróban, megemlékeztünk:
Halász Gyula tanárról, a hajdani Brassói Turista Egyesület alapító elnökéről,
valamint
Székely Gézáról a hajdani Brassói Turista Egyesület turista titkáráról.
Mindenszentek napján Halász Gyula és Székely Géza  emlék kopjafájukat a katolikus temetőben  megkoszorúztuk és   gyertyát gyújtottunk.

A múlthétre javasolt túrák az esős-rósz időjárás miatt elmaradtak.
November 5-én, szombaton vagy vasárnap megpróbáljuk újraszervezni a keresztényhavasi túrát. Ha a hétvégére jó idő lesz, akkor  pénteken  beszéljük meg, hogy mikor megyünk.
További részleteket a múltheti közleményben láthassuk.