Monthly Archives: April 2017

2017 április 29

Elöljáróban megemlékezünk báró lengyelfalvi  Orbán Balázs író, néprajzi gyűjtő stb.  a Székelyföld leírása, a legnagyobb székelyről  elhunytának a 127-ik évfordulójának az alkalmából, 1890 április 19.

Az április 13-ára vagy 14-ére halasztott kikerics virágtúrát a jó idő ellenére, nem szerveztük újra, mert nem illik nagyhéten, húsvétkor túrát szervezni. ilyenkor a jó érzelmű turisták a húsvétra készülődnek.
Április 23-án, vasárnap Béla napján az időjárás figyelembevételével a túrát pénteken határozzuk el. A váratlanul beköszöntöt tavaszi tél miatt valószínű, hogy nem lesz túrázni való időjárás.  Mivel kikerics vagy boroszlán túránk elmart a BTE fotó gyűjteményéből  feltöltünk egy pár kikerics fotót.
Április 29-én, előreláthatólag a Sólyom-kőre kirándulunk a Persányi-hegyekben. (Ne tévesszük össze a Tusnádfürdő feletti Sólyom-kővel).
Nem lehet tudni előre, hogy milyen idő lesz a hónap végén, ezért a részletekre még visszatérünk. Túra változtatásra is sor kerülhet.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
A húsvéti túrával kapcsolatban, 19-án szerdán szerveztünk meg.
Úgy határoztuk, hogy akármilyen legyen az időjárás a túrát nem halasszuk el. Szerdán reggel, egy kissé felhős idő, erős szél. Az Olt partján menetelve, azt tapasztaltuk, hogy nem a megszokott  nyugati szél fúj, hanem keleti. Ezt az erős szélvihart biztosan az oroszok küldték. Az erős szél hatására érdekes felhők úszkáltak az égen, állandóan volt kék ég, esőtől nem kellett tartani. A Veczer hegy alatt majdnem szélcsend uralkodott, úgyhogy nyugodtan megsüthettük a húsvéti flekkent. A locsolkodás is lezajlott. Fent a hegyen  orkán erejű szél tombolt, ezért a virágokhoz nem másztunk ki, meg elégettünk azzal amit az Olt partján láttunk. A nagy szél ellenére, kellemes kirándulásban volt részünk, arra viszont másnap nem számítottunk, hogy tavaszi télre ébredünk.
Fotó galéria a kirándulásról.

2017 április 13 vagy 14 – 19

A múlt héten a rósz időjárás miatt, elhalasztottuk a kikerics virág túrát. 13-án vagy 14-én szervezzük újra.
Április 19-én húsvét harmadnapján szervezzük meg a húsvéti túrát.
Brassótól nem messze a közeli hegyeken- dombokon tündér szépségű tájak vannak. A persányi, a baróti és a bodoki hegyekben. Húsvétkor a Barót-hegység déli szögletében kirándulunk, és a tündérszép Veczer virágba borult meredek ösvényén, a Veczer-szikla közelében mászunk ki a tetőre. Az egész terület védett, a Veczer-sziklával együtt, amelyben barlang rejtőzik és érdekes legenda fűződik hozzá. A vadregényes Olt partján süssük meg a húsvéti flekkent.  Vámoshídpusztájától megfigyelhessük az Őrhegy keresztjét.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezető: Szotyory Mária.
Rossz idő esetén a túrát elhalasszuk.

2017 április 8

A virágtúránk következő virága a kikerics, ami szintén tavaszi virág. több felé honos, főleg a Királykő környékén, ezért április 8-án  szombaton, Dénes napján a Királykő alatti tisztásokra kirándulunk, főleg a Spirla-völgyében.
Ebben a völgyben nemcsak kikericcsel fogunk találkozni, hanem az ilyenkor virágzó tavaszi virágokkal is. De nemcsak a virágok teszik látványossá ezt a gyönyörű vidéket, a Királykő sziklás gerincének a látványa is felejthetetlen élményt nyújt.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezető Piszár Károly.
Rósz idő esetén a túrát elhalasszuk.
A múltheti kockás tulipán, vagy ahogy még nevezik, Kockás liliom túrával  kapcsolatban:
Az elöljáróban közölt képen látható kockás tulipánokról készült felvétel egy pár évvel ezelőtt készült a Mező-tető közelében. Azért tettük közzé eszt a felvételt, mert most alig találtunk egy pár kockás tulipántót ezen a helyen ahol máskor tömegesen virágzott.
Hogy ki a felelős ezért ? nem a természet, hanem az ember. Ezt a gyönyörű vidéket felégették. Főleg a kis patak melletti növényzetet, mindenfelé fekete-kormos látványban volt részünk és természetesen sok szemét, szét-dobál   sörös palackok, rongyok még kidobott töltött-káposztát is találtunk. A kis patakon nem tudtunk átmenni, ami a Rétyi-Nyírtől választott el, viszont meglátogatott egy gólya, ő viszont könnyen átrepült a patak felett. Uzon környékén a virágokon kívül más látnivalók is vannak Kisgyörgy Zoltán geológus szerint. Pl. jégkorszaki fatörzsek, kövület lelőhely, csigák – kagylók. Kőzet gyűjtemény  Mannai István udvarán. Itt találjuk a Blédi-Mikes kastélyt, nem látogatható. Végül a református templomot látogattuk meg. “A Fa – szamár kis vendéglőt is megnéztük kívülről, nem mentünk be féltünk a “Fa-szamaraktól”.