Monthly Archives: June 2017

2017 július 1

A hét végén újraszervezzük valamelyik túrát, amit az esős időjárás miatt halasztottunk el.  A túrát július 1-én, szombaton, Tihamér, Annamária  napján szervezzük meg. Ha esősre fordul az idő, akkor a túrát tovább halasszuk, vasárnapra vagy hétfőre.
Azt, hogy melyik túrát szervezzük meg, azt pénteken döntjük el.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
A múltkori túrával kapcsolatban.
Jó időben volt részünk. A Rákosi-Tepőre az utat elég könnyen találtuk meg. Csak az északi oldaláról lehet feljutni biztonságosan. El kell jutni egy öt törzsből álló fához, amelyen egy piros erdészeti jel van, mindjárt mellette lehet látni az ösvényt, amely a csúcsig jól követhető. Több helyen a magas növényzetben nem látható az ösvény, de a bal oldalt levő szikláktól már jól követhető. Miután elhagytuk a kőbányát vagy tizenkét nagy termetű  kutya támadott ránk. Az ultrahang szirénával, na meg a pásztor segítségével úgy megszelídültek, hogy lefeküdtek a földre és várták a simogatást amire nagy kedvünk nem volt.
A csúcs nagyon veszélyes, mindenfelé szakadékok és sziklák vannak, amelyen kőrózsák gyönyörködtetik magukat. Lentről nem látszik, hogy a hegyoldalon színes virágok pompáznak. a kilátás gyönyörű, szép rálátás van a Hollókőre, a szemben sütő Nap miatt, az Ürmősi-Tepő barlangjai nem látszódtak. Alsórákos temploma messziről integetett felénk. Elénk tárult a Persányi hegység nagy kiterjedésű erdővel borított hegyei.

2017 június 25

Június 25-én, vasárnap, Vilmos napján az Alsórákosi Olt-szorosban kirándulunk, de a Tepőre is kimászunk. Innét szép kilátásban lesz részünk. Délfelé az Ürmösi-Tepőt fogjuk látni. A hegy lábánál lévő barlangok is látszanak. A korán reggeli indulunk, hogy elkerüljük a nagy meleget.
További részletek és bejelentkezés a 03686418 901 telefonszámon.
Rossz idő esetén a túrát egy későbbi időpontban szervezzük újra.
Az elmaradt túrákat is újra fogjuk szervezni.

A múltkori túrákkal kapcsolatban.

A rossz esős időjárás miatt, csak egy túrát szerveztünk meg, amely a Csókás – Veczere vezetett.
Sajnos elkéstünk, A Barabás csúcs alatt a tömegesen nyíló vadrózsák már részben elvirágoztak. Meglepően nagyon kevés árvalányhaj volt látható, ami csak egy bizonyos helyre szorítkozik, élesen elhatárolva a hegy-oldalaktól.  Az Olt partján lévő kaszálókon viszont pompáztak a szebbnél-szebb  vadvirágok.

2017 június 10 – 12 – 17

Június 10-én, szombaton, Margit napjára a június 3-ára tervezett és elmaradt  Bodzafordulói túrát szervezzük újra, majd a Rétyi-nyírben folytassuk a túrát. Valószínű, hogy a tavirózsák már kinyíltak.
Június 12-én, hétfőn a Csókás – Veczer természetvédelmi magaslatokra kirándulunk. Az itt tömegesen nyíló vadrózsát és árvalányhajat tekintjük meg.
Június 17-én, szombaton honismereti túrát szervezünk a Fenyős-völgyében lévő Bódvai rezervációban.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefon számon.
Rossz idő esetén túrát változtatunk.

A múltkori túrákkal kapcsolatban.

A Bodoki-hegyekben Mikóújfaluból indultunk a Bergő-árokban, majd kimásztunk a tetőre. innét szép kilátásban volt részünk. Főleg virágokat fényképeztünk.

A következő túránk ismét a Hagymás-tetőre vezetett, mivel a múltkor az eső elkergetett.
Célunk a Súgó-barlang volt, amit Súgó-liknak is neveznek.  A kék kereszt jelzésen indultunk el, a Somos-bükk magaslat felé.   Jól haladtunk, de nem sokáig, mert a jelzés megszakadt, nem találtuk meg a folytatást, az ösvény beleolvad a magas fűben. Úgy határoztunk, hogy visszatérünk. Kimásztunk a Somos-bükkre ahonnét szép kilátás volt a Rika erdővel beborított magaslataira, ott rejtőzik a legendás Kustály- vár nyomai, amit Orbán Balázs talált meg és nagy lelkesedéssel írt le. A Hagymás-vár nyomait megtaláltuk. Egy fára akasztott valami rongyokkal jelölve, valószínű, hogy sokba került volna egy kis táblával jelölni ? Hol-van a lelkes Orbán Balázs ? Minek jelölnénk meg a régi váraink helyét?
A Hagymáskő teraszos kőbányáját járjuk be, nem bántunk meg. Ez egy érdekes bánya, amely öt teraszból áll, ahova könnyen fellehet jutni. A negyedik teraszon  egy több mint 50 m. barlang is van. Szeptemberben szervezzük újra ezt a túrát, a Lencsés-völgyéből.
De, inkább beszéljenek a képek:

A múltkori utolsó túránk a Vargyas-szoros természetvédelmi területére vezetett.
Elöljáróba  gratulálunk a szervezőknek, hogy az utat kiaszfaltozták, igaz egysávos és ezért egy kicsit veszélyes, de használható. A szoros gyönyörű, 8 függőhíd van kiépítve, 120 barlang található. Három nagy barlangja van: Orbán Balázs barlang, Lócsűr barlang és a Tatár barlang, ami csak vezetővel látogatható. Sajnos az Orbán Balázs barlang nem látható, a bejáratát  benőtte gazféle növényzet. 1960-ban a barlang bejáratát letudtuk fényképezni.
A szorosban valóságos népvándorlás volt. A búcsúról hazatérő magyarok, tömegesen látogattak el a szorosban Almás felől.