Daily Archives: July 11, 2017

2017 július 15 vagy 16

Július 15-én, szombaton, Henrik napján a Tamás-gerincre kirándulunk.

Ezen a gerincen már többször is jártunk. Innét belehet látni a Királykő északi gerinc-vonulatának, majdnem az egész vonulatát. A Tamásról felehet menni a Királykő vállára és tovább a kő-folyásokon keresztül a Csárdák- kő malmait lehet megközelíteni. Érdemes messzelátót hozni, mert a Tamásról van amit megcsodálni. Kiindulási helység a Plaiul Foii.
Mivel egy nagyon meredek hegyoldalon kell kimászni, ha megint nagy meleg lesz, akkor a túrát elhalasszuk, ugyanez vonatkozik arra az esetre  is ha az időjárás rosszra fordul.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
Túravezető Sz. György.

A múltkori túrákkal kapcsolatban.

A múltkórjában két túrát szerveztünk:
– Szombaton:  Ürmös, Nagykőpatak- völgye.
– Vasárnap: Tündér-völgyében voltunk.

Ürmös. Az Ürmösi Unitárius Egyház Szabó Előd lelkipásztorával már régen barátságot kötöttünk, közös kirándulást is szerveztünk az Ágaskőre.  Látogatásunk során, Szabó Előd lelkipásztor meghívott az éppen tartandó kórus előadásokra, amelyen a magyarországi Sajósenye és a szlovákiai Péger dalárda vett részt, majd az Ürmösi Dalárda zárta az előadást. Az előadás után a Nagykőpatak völgyében kirándultunk Apácáról a kőbánya közelében levő Darázs-forráshoz.
Fotó galéria I.
Az Ürmösi Unitárius Egyház előadása.

Az apácai vár, és a Darázs forrás közelében készült felvételek

Vasárnap a Tündérvölgyben kirándultunk a következő útvonalon: Nagyborosnyó után kitértünk Feldobolyra.  Ez a kis reformátusokból álló falucska, amely kb. 250  lakosból áll. A falu a Bodzafordulói- hegyek lábánál terül el festői környezetben, ezt láthassuk a közölt képen is. Az 1773-ban épült református műemlék templomot akartuk megtekinteni, de éppen renoválás alatt találtuk. Kisgyörgy Zoltán geológus és író a következőket írja: ” Csak a hagymasisakos harangtornya fiatalabb ennél, de az abban szóló ún. Bartha-féle, műkincs értékű, reneszánsz díszítésű kisharang 1630-ból való. A templom felbecsülhetetlen egyedülálló értéke a fából faragott stukkókal díszített festett mennyezete… A falu és temetője fölött millenniumi fenyves van…. Messzi földön híres a feldobolyi  szilvapálinka…. Központjában van a Hármas-halom, melyet a bécsi döntés évében bevonuló honvédek emlékére állítottak. Jelenleg hősi emlékmű.”
Tovább Csomakörősön, Körősi Csoma Sándor szobránál álltunk meg. Mivel itt már többször jártunk tovább mentünk Kovásznán átmenve a Tündérvölgyig.  Ez egy gyönyörű tisztás magas hegyekkel körülvéve, tényleg egy tündéri szép hely, tele turistákkal.  A vízesést és a hajdani kisvasút maradványait tekintettük meg. Hazafelé Kovásznán megrakodtunk borvízzel, majd a Rétyi-Nyír tavirózsáit kerestük meg. Találtunk egy pár szép példányt.