Daily Archives: January 17, 2018

2019 január 19, 27

Január 19-én, pénteken az Őrhegyre szervezünk túrát. Abból kifolyólag szerveztük a túrát péntekre, mert a meteorológusok szombattól kezdődően napokon keresztül rósz időjárást jósolnak.
Az Őrhegyről, könnyen átmehetünk a Barabás csúcsra is. Ezeken a hegy-csúcsokon nagy harcok folytak. A térségben ma is látható lövész-árkok tanúskodnak.
Vámoshídtól indulunk. Ha közben nagy hó esik, vagy az idő esősre fordul a túrát elhalasszuk.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

Január 27-én, vasárnap fotó túrát szervezünk a Báj-hegységnek arra a magaslataira, ahonnét jó rálátás van a Bucsecs hegység sziklás csúcsira. A Bucsecs hegység égbenyúló ilyenkor havas csucsait fogjuk fényképezni. Ahhoz, hogy jó fényképeket tudjunk készíteni, feltétlenül szükséges az, hogy napsütéses idő legyen. Ha ez nem jön be, akkor a túrát elhalasszuk egy olyan napra ami nekünk megfelel. A hóval borított Bucsecs egy gyönyörű látvány, ezt akarjuk megörökíteni.
A további részleteket az Őrhegyen beszéljük meg.

Túra jelentést, legközelebb január 30-án töltünk fel a honlapra.

A január 12-én szervezet Encián emléktúrával kapcsolatban.
 Reggel borús, ködös, esős időre ébredtünk, de az enyhe idő arra biztatott, hogy az Encián emlékére induljunk a túrára. Nem sokan vállalkoztak a túrára, de aki mer az nyer.
Szemerkélő esőben indultunk el. Mire kiértünk Szentpéterre, az esőnek nyoma sem volt. Jóformán ki-se értünk a gerincre, kezdett kisütni a Nap. Kellemes, egy kissé ködös, napsütéses időben jártuk be a Lempes-hegy ösvényeit. A Kárpátkanyar hegyei felé vastag köd-felhőket lehetett látni. A hegyek valóságos köd-felhőkben burkolóztak, ami gyönyörű látványt mutatott, volt mit fényképezni. Mindenfelé a hegyoldalak szárazak, hónak nyoma sincs januárban, viszont örömünkre egy viruló virágot  találtunk, olyan képet mutatott, mintha nem is januárban volnánk. Nem ismertünk rá, de a virág határozó zsázsának nevezi.
Élményes, szép Encián túrában volt részünk.
40 felvételt készítettünk, ezekből láthatunk egy párat.