Monthly Archives: April 2018

2018 április 25 – 30

Az archív fotókon a Páring-hegység gerincét és a közelében levő Vörös-tavat láthatjuk.

Április 25-én, szerdán a Föld-napjára emlékezve flekkent sütünk a Kőba-völgyében.
Április 30-án, vasárnap Almás-mezőn  keresztül az ország legnagyobb nárcisz rezervációját keressük meg Sárkány község közelében.  Almás-mező szórvány települést hazafelé menet látogassuk meg.
A kirándulás részleteit szerdán beszéljük meg.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrákkal kapcsolatban.

Az Üvöltő-vízesés.
Brassóból borús-ködös időben indultunk el, esős- rossz időre számítottunk,viszont Poiana Tapului napos, jó idővel várt ránk. A vonatról leszállva, mindjárt a Bucsecs- hegység sziklás  vonulatát láttuk,  felhőkkel körülvéve. A kék pont jelzésen indultunk el. Egy díszes kakas a tyúkjaival felfigyelt ránk, majd egy kék szemű jó termetű kutya üdvözölt nagy csaholással. Végre beértünk a gyönyörű erdőben, ahol egy fekete varjú károgott, miközben a reggeliét féltette tőlünk.
Egy órai könnyű hegymászás után értünk a vízeséshez. Fenséges látvány, a vízesés nagy dübörgéssel zuhant alá, nagy hideg léghuzatot zúdítva le. Mindent beborított a vízpára.
Visszafelé nem mentünk Zamora felé, hanem egy jó kerülővel a 4 km.-re  levő Busteni-ba mentünk.
Az út folyamán a Bucsecs-hegység sziklás hegyvonulatát szemléltük, fényképeztük.
Fotó galéria I.

Marosvásárhely.
A Brassói Máltai Szeretet Szolgálat jóvoltából mentünk Marosvásárhelyre, kedvezményes áron.
Az út első megállója Héjjasfalva, Petőfi Sándor emlékművénél volt. A szép beszédben kifejtették, hogy ahol állunk nem-más mint a hősöknek a temetője.
Fehéregyháza. Szintén a hősöknek állított emlék obeliszket és a múzeumot tekintettük meg. Itt is szép bemutató beszéd hangzott el.
Marosvásárhely. Első megálló a TELEKI-BOLYAI KÖNYVTÁR. A részletes elhangzó beszéd után, Bolyai Farkas bemutató termét látogattuk meg. Tovább az egykori városháza mellett levő KULTÚRPALOTÁT, a tükör termeket néztük meg. A három emeletes gyönyörű épületben emlékezetes magyarázatot hallhattunk.
Ebédre a Marosvásárhelyi Máltai Szeretet Szolgálat hívott meg, székelyesen főzött töltött káposztára.
Ebéd után a főtéri Romai Katolikus templomot, utána a Református Vártemplomot látogattuk meg.
Köszönjük, úgy a brassói, mint a marosvásárhelyi Máltai Szeretett Szolgálatnak azt, hogy  kitűnő rendezvényein részt vehettünk.
Fotó galéria II.

2018 április 19 és 21

Az archív fotókon a Halászbástyát és a lengyel-szlovák határ gerincét láthassuk a Magas Tátrában. Ez a látványos gerinc kedvelt célpontjuk a tátrai turistáknak.

Még egy elhalasztott túránk van az Őrhegyre. Ezt a túrát akkor szervezzük újra, amikor  tömegesen  virágzik a vadrózsa.
Április 19.-én, csütörtökön, ha nem romlik el az idő az Üvöltő-vízeséshez kirándulunk. Többször jártunk már ott, főleg Busteni felől közelítettük meg. A mostani kiinduló helység: Poiana Tapului.    Ha lesz időnk, akkor a Zamora felé is elmegyünk a Báj-hegységben.
21-én, szombaton honismereti túrát szervezünk. A túra keretén a székely fővárosban megyünk, Marosvásárhelyre. A város nevezetes látnivalóit keressük meg.
Túravezetők: Szotyory Mária és Brummer Klára
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrával kapcsolatban.
 Az előző túránkon a  Királykő északi oldalán, most a déli oldalánál kirándultunk.
A Pestera, ami barlangot jelent.  Ez egy gyönyörű szórvány település a Királykő déli oldalán. Tulajdonképpen a Királykő és a Bucsecs-hegység közötti medencében, felföldön jártunk, amin a szerpentinek sorozatából épült alpesi út halad keresztül, ami nem más mint a  Király-hágó (Drumul Carului). Aki ezt az utat végigjárja, élményekben gazdag emlékekkel térhet haza.
Alsómoécsről indultunk, kb. 6km. a 160 m. hosszú Denevér-barlangig. A barlang közel van az úthoz. Érdekessége, hogy két barlang van, közel egymáshoz. A baloldali kb. 15 m. hosszú.  Pestera szórvány településhez aszfaltozott út vezet Alsómoécsről, de a Botorog kútjától is egy elég meredek   kövezett út vezet fől egészen a Magura  templomig.  Az előbb ismertetett út a szebbik, a második erdős hegyoldalon halad fölfelé. A két út közötti út, csak terepjáróval járható.  A Folea háznál éri el a az előbbi utat.
Miután felértünk a tetőre, a Királykő hosszú gerince tárult a szemünk  elé, hátranézve a Bucsecs-hegység gerincét szemlélhettük. Jobbra a Magura- hegy ablakos gerince volt látható, egy kissé még jobbra nézve Alsómoécs házait látszottak a völgybe, a homályban vesző messze háttérben a Keresztényhavas volt látható. Jobbra messze, Sernye.  Szembe, a Királykő napsütötte gerince. Egy kissé balra a gerincen, a  Királykő legmagasabb csúcsát, 2238 m.  Pásztor csúcsot láthassuk, fel-lehet ismerni az alatta levő kis Grind tisztásról. Történelmi helyen jártunk. A Pásztor csúcson keresztül húzódott az ezer éves határ, amely a Száraz-tisztást érintve Senye felé ereszkedett le, a Sas-keresztnél érte el a Király-hágót. Erre a tényre bizonyíték: Sernye közelében megtalálható egy teljesen ép határhalom.
A fotó galériában, a térség tájait láthassuk, és a tavasszal virágzó fákat.

2018 április 13

Az elöljáróban közölt fényképen egy archív fotó látható a Bulgár hegyekben.

Április, péntek 13-án, “szerencsés” napon egy elhalasztott túrát szervezünk meg, a Pesterára.  Ha pénteken nem lesz jó idő, akkor a túrát szombaton, vagy  vasárnap  szervezzük meg.
Túravezető: Piszár Károly.
További részletek és bejelentkezés a  0368/418 901 telefonszámon.
A múltkori túrával kapcsolatban.
Barca-völgye és a Spirla.
A tavaly kiaszfaltozott Barca-völgyén, a megduzzadott Barca-patak mentén végig menve a Királykő behavazott gerincében gyönyörködtünk, utunkat tovább a Spira-völgyében folytattuk. Itt sok tavaszi virág várt ránk, főleg a tavaszi kikerics. A hó már rég elolvadt a völgyben, de valamit itt felejtett, a hóvirágot.  Kora tavasszal, még márciusban a hó alól kibújó hóvirág hirdette, hogy itt a tavasz.  A hegy oldalakon a hóvirág még   javában tömegesen  látható. Ebben a periódusban csak itt.
A fotó galériában, vegyesen tavaszi virágokat és a Királykő sziklás gerincéről láthatunk képeket.

2018 április 8

Az elöljáróban közölt fényképen egy archív fotót láthatunk.
Sajnálatos közlemény, azért sajnálatos, mert tudomásunkra jutott, hogy volt turistatársunk, Domokos Mária március 29-én, 87 éves korában elhunyt. A Brassói Turista Egyesület közösségének a nevében, őszinte részvételünket fejezzük ki a gyászoló családnak. Utolsó útjára elkísértük, sírját megkoszorúztuk.
Nyugalma legyen csendes, emléke áldott.
Mária, ami Marikánk Vass Lacihoz hasonlóan szintén természetszerető volt. Mindkét brassói turista egyesületben be volt iratkozva. Számtalan EKE és BTE  túrán vett részt. Barátságos jó indulatú, szerény személyt ismertünk meg benne.
Az 1991-ben alakult EKE, ami 2005-ben a BTE egyesületben ment át, átlagban már életkorukban előre haladott személyek alapították meg. Ezzel bizonyítható az, hogy a mai napig több mint 35 tagunk hunyt el. Nyugodjanak békében!
A Lempes-hegy.
A túrával kapcsolatban: Szép időben volt részünk. Mindenki attól félt, hogy nagy sár van a hegy oldalakon,  ez nem tejesedett  be, sárnak nyoma sem volt, viszont helyette a tavaszi virágok tündököltek, azok a virágok, amit a Lempes-hegyen már megszoktunk. Minden hónapban más virágok nyílnak, nem hiába tartják Brassó virágos kertjének, még barlang fülkét is lehet itt találni.
De inkább lássunk egy pár tavaszi virágot.