Daily Archives: August 25, 2018

2018 augusztus 25 – 26

Augusztus 20. Szent István magyar király ünnepén a Brassói Turista Egyesület magyar érzelmű tagja kis létszámban, de ott voltak az ünnepélyen. Nagyon kevesen méltatták az ünnepélyt, olyan személyek hiányoztak, akiktől elvártuk, hogy ott legyenek.
Az RMDSZ Brassó megyei szervezete kétnapos rendezvényt szervezett  Szent István király megemlékezésére, Szentté avatásának évfordulójára.  A Belvárosi Római Katolikus Templomban szervezett szentmise, Ökumenikus kenyéráldás, majd a  koszorúzás következett  Széchenyi István-emléktáblánál  az Áprily Lajos Főgimnázium udvarán.  A BTE részéről a koszorút Szotyory Mária és Brummer Klára helyezte el.
A BTE-n  kívül még három egyesület méltatta koszorúzással az ünnepélyt : az RMDSZ, az Áprily és a Lovagrend.
A Brassói Lapok szerkesztősége részéről senkit-se láttunk, nem méltatták az ünnepélyt, viszont azt igen, hogy a brassói Turista Egyesületet, “Brassói Turista Társaságra kereszteljék.”

Augusztus 25-én, szombaton, vagy 26-án vasárnap a Bodvaj gyönyörű völgyeit, borvizes forrásait – patakjait és az ágyú útját járjuk be, ha az időjárás megfelelő lesz.

A múltheti túrákkal kapcsolatban.
A Hatod, Setét-patak és Uzonkafürdő.
A Hatodon az ízléses formában épített turista fogadót kerestük meg.
A Setét-patak, tényleg sötét szurdok völgyében az “Arany”-barlangot kerestük. Csak annyit lehet róla tudni, hogy létezik valahol a sötét völgyben. 1,5 km. van a főúttól a nagy kiterjedésű erdős hegyoldalon a patak bal oldalán. Végre megtaláltuk azt a meredek – nehéz völgyet, amely a barlanghoz vezet. A barlanghoz a nagy melegben nem másztunk ki. A társaság inkább   Uzonkafürdőre akart menni  és a Pisztrángos-patak  völgyében, a forrás alatt lévő Mésztufa-kúpot akarta látni. Oda mentünk.
A tavaly már jártunk ott, de egy egészen más úton, most a Pisztrángos patak völgyén, kb.       2 km-re a kék kereszt jelzésen mentünk, elhaladtunk a Pisztrángos kis tó mellett is, ahonnét rövidesen a patak szurdok-völgyében értünk. Egy érdekes gyönyörű látvány. A közelében levő borvíz forrás vize a kúp tetejére folyik és elárassza a kúpot, miközben a mész és a vas lerakodik a kúpra, érdekes csipkézetet hozva létre. Nem tudjuk, hogy valahol még létezik egy ehhez hasonló természeti csoda.
Reggel nagy ködben indultunk el. Délután a Hatodon egy hatalmas jégeső zúdult ránk ijesztően nagy kopogással, az utat elárasztotta a hegyről lefolyt víz, egy fa is kidőlt az útra. Érdekes módon, Brassóban egy csepp eső-sem eset.
A tavaly nem sikerültek olyan jól a képek, most jobb képeket készítettünk a kúpról, főleg a csipkézetet fotóztuk.