Daily Archives: August 20, 2019

2019 augusztus 21

Elöljáróban Szent István, az első magyar királyról emlékezünk meg.
1038 augusztus 15-én hunyt el.
Magyarország fő védőszentje.
Brassóban, 19-én hétfőn lesz megemlékezés a belvárosi katolikus templomban, a megemlékező beszéd után koszorúzással zárul az ünnepély.

A Szent István király ünnepély után a következő augusztusi túrát szintén szerdán 21-én szervezzük meg. Az időjárás függvényében a javasolt túra Szinája környéke. Kb. az Anna sziklát és a szikla barlangot fogjuk megkeresni, de egyéb érdekességeket is megkeresünk.
A múltheti túrával kapcsolatban : Báj-hegység, kiinduló helység Azuga.
Báj-hegység, mit jelent ez a szó ? Bajt vagy bájt.
Korán reggel indultunk. 9/30- órakor már ott voltunk a felvonó, telegondolánál, amely 9 órakor indul. Itt is volt meglepetésünk, nem az, hogy sokan voltak, hanem az, hogy mi voltunk az első érkezők. További turisták jóval később jöttek. a viteldíj oda-vissza mindössze 35 lej és 600 m. emelkedésre visz fel az Urechea (Fül) hegy-gerincére 1400 m. -re. Célunk a Cazacu csúcs 1753 m. Ezen a hegységen, mindenfelé szekérutak vezetnek.
Az Urechea kis látványos tó környékéről indultunk el a piros sáv jelzésen, amely nem más mint a hegységet átszelő gerincút, levezet Posadara. Enyhén emelkedő úton mentünk, majd egy elágazásnál kijutottunk a Cazacu csúcsra. Visszafelé jövet az Urechea csúcson csodáltuk meg a gyönyörű kör-kilátást. Bármerre néztünk, mindenfelé hegyeket lehetett látni, A Bucsecs-hegység egész vonulatát belehetett látni. Közvetlenül a Caraiman volt velünk szemben. Ilyen gyönyörű helyen, tán nem is jártunk. Ide még elkel, hogy jöjjünk.
De lássuk, hogy mely hegyeket lehetett látni. Ahogy említettük szemben vagyunk a Caraiman csúccsal. A hegy alatt jól látható az a ösvény, amely a titkos barlanghoz vezet. Továbbá : Costila – Moraru – Bucsa – Gura Diham, háttérben a Keresztényhavas, Garbova – Clabucetul Azuga, háttérben sziklás Nagykőhavas, továbbá az 1900 m. magas Paltinu csúcs – a Rusu csúcs – Cazacu csúcs – Baiul Mare csúcs, vissza értünk a Bucsecs-hegységhez, – Varfu cu Dor és a Furnica csúcs, továbbá – Piatra Arsa – Bábele és megint következik a Caraiman. A  Babele magaslatán jól látszik a felvonó végállomása, a turistaház és a Szfinx. Caraiman turistaházat is lehet látni egy kicsit lejjebb a völgyben.
Nagyon sok fényképet készítettünk,mert volt mit fényképezni.
 A fotó galériában egy pár  fényképek közül.