Monthly Archives: November 2019

2019 december 1

A tovább halasztott honismereti túrát, 27-én  szerdán szervezzük meg.
A hétvégén, Advent napján a Pepino turistaház térségében kirándulunk.

A múltheti túrával kapcsolatban. Szúnyogszék a Barcaságban.  Románul Dumbravita, vagy Tintari. ( szúnyog.)   Hideg, borús nagy szélfúvásban indultunk el. A célpontunk a gyönyörű környezetben levő tó. A nagy kiterjedésű falu, rendezett tiszta. A házsorok szépen kifestve. Románok lakják. Orbán Balázs szerint hajdanában magyarok is laktak itt. A románoknak szép templomuk van, amit a fotó galériában láthatunk. Tisztelet megadóak, kedvesek, mindenki köszön. A tó nincs messze a központól,az elágazástól. Tulajdonképpen a falu egy turisztikai központ. Több turista út indul innét : A Pesányi-hegység főgerincén a kék kereszt jelzésen az Orbán Balázs barlangig juthatunk el. Ellenkező irányban, szintén a kék kereszt jelzésen a Szép-hegyen keresztül Kotla csúcsára juthatunk fel, 1300 m. Az út érinti a kőbányát ahol a Kagyló-barlang rejtőzködik. Szintén a központól a kék pont jelzésen a Hamaradia barlanghoz lehet eljutni. A jelzés tovább folytatódik Vlödén felé.
A tó északi partján Dél felé tekintve pontosan szembe vagyunk a Cenkkel. Jobb felé a Keresztényhavas, Bucsecs-hegység és a Kotla zuzmós csúcsa látható. Ellenkező irányban a Nagykőhavas és a Csukás-hegység látható. Mivel elég nagy szél fújt, a tó szépen hullámzott, messzi a tó felett fehér madarakat láttunk repülni.
A borús idő ellenére szép látványban volt részünk, de ha májusban ismét elmegyünk, amire visszatér az itt fészkelő sok vízi madár, és a sokféle virág is virágzik, akkor egy szép kirándulásban lesz részünk.

2019 november 22

A múlthét végére tervezett túrát, ( november 9)  nem szerveztük meg, elhalasztottuk a jövőhétre.
Pénteken, 22-én, a Kárpátok deltájában kirándulunk. Állítólag ott kétszáz madárfajta fészkel. Persze, hogy ebből nem fogunk semmit látni, de a tó valószínű, hogy szép látványt mutat.
Vasárnap szervezzük meg az elmaradt honismereti túrát. A túra részleteit pénteken határozzuk el.

A múltheti túrával kapcsolatban. A Lempes hegy.
A hétvégén, Szinájában akartuk szervezni a honismereti túrát, de mivel a vonatunknak egy órai késése volt, a túrát lemondtuk és a Lempes-hegyre kirándultunk.
Szép őszi időjárásban volt részünk. Meglepően sokan, főleg gyerekes kirándulókkal találkoztunk. Szentpéteren, az 1820-ban épült szász vár-templomot is jobban megfigyeltük. A templom elég rossz állapotban van, főleg az alsó része. A várfalak kiterjednek a templom mögé. A szászok a kommunista korszakban kivándoroltak. Magyarország hazát adott nekik, minden joguk megvolt és mégis magyar ellenesek voltak, a bekövetkező román kommunista korszakot nem tudták elviselni, ezért kivándoroltak. Nagyon kevesen még léteznek a szász településeken.
Lempes-hegy, ilyenkor késő, nyárias ősszel is szép látványt mutat. Ezelőtt két évvel, nagy hideg és hóval borítottak voltak az erdők. Fújt a szél. A nagy csendben lehetett hallani a még lehulló levelek lágy neszét. Az erdő felkészült a hosszú  téli alvásra.  A lombokat lehullató erdő, így kopáron is szép látványt mutat, amit a közölt képek is igazolnak.

2019 november 9

A hétvégén valószínű, hogy egy honismereti túrát szervezünk. A túra irányát pénteken beszéljük meg. Mivel itt vagyunk a tél küszöbén, a további túrákat a környéken szervezzük. Szüreti mulatságon a hónap végén veszünk részt .
Mindenszentek napjára emlékezve.  Az elhunytak napján szeretteinkről emlékeztünk meg. Sírjaikra, virágot, kis fenyőágból készült virágos koszorút helyeztünk el, majd gyertyát gyújtottunk. Továbbá megemlékeztünk az elhunyt volt barátainkról is. Felkerestük a hajdani BTE alapító elnök, Halász Gyula és Székely Géza turista titkár  kopjafáját. A kopjafájukat virággal díszítettül, majd gyertya gyújtással emlékeztünk meg.