Monthly Archives: December 2019

2019 december 28, 2020 január 3

Az év végén, az Ó-esztendőben, és az Új-évben a következő túrákat szervezzük:
KARÁCSONYI TÚRA 2019 december 28.  Valahol s Sipoly-völgyből kiindulva, amit közösen beszélünk meg. Karácsonyfát fogunk díszíteni és pezsgő koccintással  búcsúzunk az Ó-esztendőtől.
Az ÚJ ÉVET, 2020 január 3-án üdvözöljük a Salamon-kőnél, és ennek az örömére pezsgő bontással  ünnepelünk.

2019 december 25. Karácsony

Mindazoknak, akik látogassák honlapunkat és túráinkon részt vesznek, továbbá természetjáró ismerőseinknek, barátainknak, rokonainknak:
ÁLDOTT  KARÁCSONYI  ÜNNEPEKET  ÉS  SIKEREKBEN  GAZDAG  BOLDOG  ÚJ ÉVET
Kíván a BTE közössége

Brassó  Karácsonya
Az évek folyamán, minden évben Brassó történelmi központjában megemlékeztek a Karácsonyról és egy magas karácsonyfát díszítettek  a hajdani városháza előtt. Az idén is sor került a karácsonyi ünnepélyre és a legszebb karácsonyfát díszítették fel.
Fotó galéria :
Karácsonykor a jobb érzelmű magyarok még megemlékeznek Erzsébet magyar királynőről, SISI-ről (SISSI)  aki karácsonykor született, 182 éve – 1837 december 24.-én.
Erzsébet az erdélyi magyaroknak is szeretett királynője volt, erre a bizonyíték az, hogy Erdély szerte parkokat nevezetek el róla, szobrokat, emlék műveket állítottak, ma is létező különböző ültetvények is az Ő nevéhez fűződik.

2019 december 20

December 20-án, pénteken, tekintettel, hogy korán sötétedik egy rövidebb túrát szervezünk. A túra kiinduló helysége a Botorog-kút.

A múltkori túrával kapcsolatban. Advent-Mikulás túra.
Szerdán a MIKULÁS járáskor, a Mikulás mindenkinek hozott ajándékot, a piknikezéshez szükséges finomságokat is elhozta. Jól szórakoztunk. Folytatás képen, a Mikulás túrát szerdán szerveztük meg. Egy könnyű túrát szerveztünk, a Sipoly-völgyéből  Csiporkára kapaszkodtunk fel. Nagyon szeressük ezt a helyet, mivel mindenfelé szép kilátás van a környékre.
Szép napsütéses, késő őszi és kora téli  időben volt részünk. Mintha, nem is a tél jönne, a közelgő karácsonyra gondolva, hanem inkább a húsvét.  Szokatlanul meleg volt.  Megcsodáltuk a Nagykőhavas  –  Keresztényhavas  behavazott szikláit. Nagy figyelemmel tanulmányoztuk a Kőbába sziklája alatti jól kivehető katlant, amit a fenti képen is láthatunk. A majdnem kör alakú gerincen, bal oldalt a Medvekapu sziklája létható, jobb oldalt, ugyan nem látható  Szikla-sor húzódik. A Kőbába sziklája  alatti nagy mélység, ugyan nem látható, de lehet érezni.
Bár merre néztünk, mindenfelé a gyenge, őszi napsütésben az alvó természet, a lomb-nélkül maradt fákat és a zöldben pompázó fenyőfákat láthattuk. Sajnos azt is szomorúan  láttuk, hogy a    fagyöngyért a vandál turisták mindenfelé nagy pusztítást végeztek. Mindenfelé levágott fenyőfa ágak hevertek a földön. De, inkább beszéljenek a képek.

2019 december 11 – 15 – 26

December 11, Mikulás túra.
December 15-én. A vasárnapi túra irányát a Mikulás túra keretén beszéljük meg. Figyelemben kell vegyük azt is, hogy sokan a templomba mennek.
A karácsonyi túrát egy későbbi időpontban beszéljük meg.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.
A múltkori túrával kapcsolatban. Mikulás túra. A túrát Brummer Klára, BTE alelnök szervezte meg, amely keretén piknikezésre is sor került. Köszönjük. Mikulás túrát vasárnap folytatjuk.
A hét elején szintén Brummer Klára szervezésében, a Gyimes gyönyörű vidékére kirándultak.  Elmondásuk szerint, csak az volt sajnálatos, hogy egy kissé köd volt.

2019 december 11

A tovább halasztott honismereti túrát, szerdán megszerveztük. viszont a Pepino túrát a nem megfelelő időjárás miatt, egyelőre elhalasztottuk.
Mikulás túrát, nem a hétvégén szervezzük, hanem szerdán, 11-én. Ha az időjárás megfelelő lesz, akkor piknikezésre is sor kerül.
A múltheti honismereti túránk Szinájában vezetett. Túravezető: Brummer Klára.
Bejártuk Szinája környékét, még egy utolsó gyöngyszem maradt, a városi séták keretén a két múzeumot és a Kaszinót látogattuk meg.
Szép, meleg időben érkeztünk meg a városban. Tekintetünkkel mindjárt a behavazott hegyeket figyeltük meg. Érdekes volt, hogy a Báj-hegység Busteni felőli része szépen be volt havazva, viszont Szinája felett egy csepp hó-sem mutatkozott. A Bucsecs-hegységben nagy hó volt látható.
Először a város múzeumát látogattuk meg, egy tornyos szép épületben. A múzeum több kisebb részből áll. Ferenc József részlegben láthattuk azt a domborművet, ami a sziklán is látható. A hozzá fűzött magyarázat a következő: Bal oldalt Ferenc József látható, jobb oldalt Erzsébet román királynő és I. Károly király látható. Alatta a barátság szimbóluma, a kézfogás látható.
Egyik részlegben a Bucsecs-hegység virágaiban gyönyörködhetünk. Sok régiség, makettek, állatok, stb. Az egyik részlegben, az úgynevezett kommunista részlegben Ceusescu és Sztálin vigyorgott ránk.
A következő célpontunk a kastélyszerű Kaszinó volt. Tán, a város legszebb épülete, úgy kívülről, mint belülről. A gyönyörű termekben, mindjárt figyelemre méltók a csillárok és az óriás tükrök. Ilyen tükör termeket Marosvásárhelyen  lehet még látni. A fotó galériában alkothatunk véleményt. A kaszinóban, máma nem folyik olyan nagy menet. Hajdanában: biliárdozás, de főleg kártya partik folytak. Elkártyázták, vagyonukat, pénzüket, feleségüket és még tovább lehet folytatni…
Figyelemre méltóak a szép festmények, esküvőket is szerveznek. A szerencse játékok, biliárd, kártyázás kivan tiltva.