Monthly Archives: May 2020

2020 június 2 vagy 3

Elöljáróban, május 31-én  Pünkösdről emlékezünk meg,  Csíksomlyó. Tudjuk, hogy a búcsú elmarad, sajnáljuk.  Viszont a majdnem egybeeső két ünnepet, a Gyermek napját június 1-én ünnepelhessük.
A madár túrát a jövőhétre halasztottuk el.
további részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A múltkori túrával kapcsolatban: Cenk-hegy.
Tulajdonképpen a madár túrát kellett volna megszervezzük, de közkívánatra a Cenk-hegyre kirándultunk.
Korona ide, vírus oda, maszk le, Cenkre fől! Gyönyörű, napsütéses időben a Cenkre Rakodó-völgyéből indultunk el. A hegy nyergéből az általunk kedvelt Fehér szikláknál telepedtünk le a várkút közelében. Hajdanában itt állott Brassóvia vára. A teljesen ép várat lerombolták, Orbán Balázs részletesen leírja, hogy mi történt a várral.     Szép kilátásban volt részünk a  Kárpátkanyar hegyeire: Királykő, Keresztényhavas, Nagykőhavas stb. A vandál turisták nagy pusztítást végeznek, a tavaly a sziklák alatt még látható volt a Tűlevelű szegfű, egy szálat se találtunk. A tömegesen szervezett turista járás is nagy károkat okoz a természetben. Ide tartoznak az illegális szervezetek is. A nyeregben valóságos turista gyülekezet volt. Minden irányból özönlöttek a turisták a nyeregben, jöttek futva, gyorsan, lassan, kerékpáron, mászva négy lábon a sok kutya.    Nagy tömeg gyűlt össze, majd különböző irányban távoztak. Mi a sárga, majd a kék jelzésen tovább menve  ereszkedtünk le a Vár-völgyében, ahonnét a volt Tompa vendéglő felé indultunk    vissza. Közel 60 fényképet készítettük, egy párat a fotó galériában láthatunk.

2020 május 24 vagy 26

A következő túrát május 24-én, Eszter napján, vagy 26-án Gyöngyvér napján szervezzük meg. A túra keretén a most fészkelő vándor madarakat figyelünk meg. A Brassótól nem messze egy nagy kiterjedésű tó partjáról figyeljük a madarakat. Azt tartják a vidékről, hogy 200 madár faj fészkel.
A túra időpontját később határozzuk el az időjárás alakulását figyelembe véve.

A múltkori túrával kapcsolatban: Lempes-hegy vagy Cenk-hegy? A Lempes-hegyre kirándultunk. Nem szombaton, vagy vasárnap kirándultunk, hanem hétfőn, úgy gondoltuk, hogy akkor kevesebb kirándulóval találkozunk. Úgy is volt. Nagyon kevés kirándulóval találkoztunk. Az áprilisi virágok már rég elhervadtak, egyetlen szál héricset láttunk egy ritka pillangó pihent a közekében. A pillangó, olyan barátságos volt, hogy felszállt egyik turistánk ujjára, onnét nem akart elrepülni, mindig vissza szált. Ilyent még nem tapasztaltunk.
Sok szép kora nyári virágot csodálhattunk meg, eleinte egy kissé borús, de később napsütéses időben. A fotó galériában a Lempes hegy virágait láthassuk.

2020 május 10 – 17

Május 10-én a madarak és a fák napjára emlékezünk.
Magyarországon  a tatár-juhar az Év fája. 2020 évben.
Az év madara az erdei fülesbagoly.
Májusban, nemcsak a madarakra, meg a fákra kell figyeljünk, hiszen ebben a hónapban rajzik a májusi cserebogár. Ez a szép, pompás repülő bogár rajzását, már nem nagyon lehet látni, mert azt tartják róla, hogy a természetben  kártékony és ezért, üssed – vágjad ki kell irtani. Hogyha azt vizsgáljuk, ki a legnagyobb kártevő a természetben? az nem más mint az EMBER.
Májusban egy illatos, kankós virágban is gyönyörködhetünk, a csokros, fehér és a sárga árnyalatú  nárcisz virágzásában.  Persze még más gyönyörű tavaszi virágokat is megfigyelhetünk. A fotó galériában az Erdőfülek cserebogarát és a kankós-kert sárga árnyalatú, meg a fehér és csokros nárciszát  láthatjuk.

Ha május 15 után feloldódik kijárási tilalom, akkor  kisebb virág-túrákat szervezünk a Lempesre,  Cenk-hegyre, ezt még megbeszéljük, mivel a májusi hónap esős. A közmondás azt tartja, hogy a “májusi eső minden cseppje aranyat ér”.

2020 május 1. és május 3 Anyák napja

A beköszöntő  májusi hónap, elhozta a régen várt esőt. Az előre jelzés szerint az egész hónapban fog esni. Ennek nagyon fog örvendeni a természet, a gazdák és a természet járók, mivel nem tanácsos a túrázás. A szabad természetjárásra még várni kell.
Vírus ide és oda, május három ünnepel kezdődik.
– Május1. A munka ünnepe. A múltban felvonulásra kényszerítettek, most a vírust elfeledve, vidáman flekkenezhetünk otthon, esetleg a kertben.
– Virágzik a májusi orgona.
– Az édesanyák napja. A Májusi hónap első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük. Aki teheti édesanyát egy csokor orgona virággal köszöntse. Úgy legyen.