Daily Archives: September 9, 2020

2020 szeptember 9 – 13

Elöljáróban megemlékezünk Szotyory Gyöngyikéről, aki 85 éves korában végelgyengülés következtében elhunyt, nem a virus vitte el. Nyugalma legyen békés és csendes. A Vasút utcai református temetőben helyezték nyugalomra. Köszönjük mindazoknak, akik eljöttek a temetésre és sírjára koszorút, virágot helyeztek el.

Szeptember 9-én, valószínű, hogy honismereti túra keretén az Ika-várához kirándulunk.
Szintén szeptemberben, 13-án a Kőba völgyében megyünk. Természetesen az időjárás függvényében.

A múltkori túrával kapcsolatban. Ahogy már jeleztük a Fitifoiu – Leányka, hajdani történelmi 1000 éves  gerincen túráztunk.
Predeál -tól, a kb. 6 km-re levő Sipote nevű helységről indultunk el a kék kereszt jelzésen. Itt egy megtévesztő jelenséget figyelhetünk meg. A település nincs feltüntetve, amely panziokból, hotelekből áll. A panziok előtt, az országútról egy kék sáv jelzést láthatunk, amely szintén Predeálra vezett. A kék kereszt jelzést, beljebb menve találjuk meg jobb oldalt. Sipote hajdanában határ helység volt. Innét Észak-felé a határ Hidegpatakot érintve, Piatra Arsa, majd az Omú csúcs felé hágott fel. Tehát mi rajta voltunk a hajdani határ úton. Meredek kapaszkodóval kezdődött az utunk. Rövidesen elértük a határ piramis szerű határ-jelzőt. Továbbmenve felértünk az 1282 m. magas gerin-csúcsra. Itt bal felé elágazás a Három-fenyő felé, fél óra. A jelzés szintén kék  kereszt, amit jelzőtáblán láthattuk. Tovább folytattuk az utunkat Predeál felé. Rövid ereszkedő után az út jobb oldalán elértük a határkövet. Az út folyamán még találtunk egy lerombolt határkövet. Egy pár évvel ezelőtt jártunk  ezen a gerince, akkor még találtunk egy határkövet, most ezt a h. követ nem találtuk meg, valószínű, hogy lerombolták, vagy  nem találtuk meg ? A fotó galériában láthassuk. Az utunkat tovább folytattuk Predeál felé. A hajdani vámház előtt elhaladva értünk az állomásra.