Daily Archives: April 27, 2021

2021 május 1

Május hónap első vasárnapján, sok szeretettel, Anyák napján  az ANYÁKAT köszöntjük!

Ahogy már említettük május elsején a magyar, román húsvétot és Május elsejét fogjuk ünnepelni. Valahol a Vámoshid környékén az Olt partján.

A múltkori túrával kapcsolatban: Cenk-hegy.
A márciusi nagy havazás után a Cenk-hegyre akartunk kirándulni a Rakodó völgyéből. Viszont megtudtuk, hogy a Cenkre vezető útra a nagy havazás következtében sok fa dőlt ki, amit  máig se takarítottak el. Az elmúlt  évek folyamán, sokszor megjártuk az összes Cenkre vezető utakat. Ezért most úgy gondoltuk, hogy a felvonóval megyünk fel, mivel legalább 20 éve nem vettük igényben.
Cenk-tetőn kellemes, de egy kissé hűvös idő volt. Sok a kiránduló, többségük a felvonó felől jöttek. A Rakodó felől is jöttek. Elmondták, hogy az útra dőlt fák miatt nehéz volt a haladás.
A csúcson, ahol az Árpád-szobor állt, egy kissé megpihentünk és vissza emlékeztünk a múltra. Gordon Veronikának köszönhetően a szobor fejrésze kiszabadult a múzeum pincéjéből és újra látható az evangélikus egyház jóvoltából.
A város felé szép kilátás, de sok szép tavaszi virágokban gyönyörködhetünk.
De említésre érdemes az is, hogy szép kilátás nyílik a környező hegyekre: Fogarasi havasok, Királykő, Bucsecs, Keresztényhavas, Nagykőhavas, távolabb a Csukás hegységekre.
Bethlen-barlangot is megkerestük. A barlang rácsal van lezárva, egy kőkereszt volt látható a barlangban, ami már nincs meg. 2014-ben még megvolt. A fotó galériában bemutassuk.