Daily Archives: July 30, 2021

2021 augusztus 1 – 8

A nagy meleg miatt, ami az előrejelzés szerint tovább tart, csak kisebb-séta túrát szervezünk a környéken. Nem az állandó medve riogatás az akadály, hanem a nagy meleg.
a túra irányát a hétvégén határozzuk el.
A múltkori túrával kapcsolatban: A Habos-völgy.
Reggel Bușteni-ban érkezve, pont olyan meleg volt mint Brassóban.  Szép látványt mutatott a napsütötte Bucsecs-hegység csúcsai, gerincei, völgyei. Estefelé, fekete-borús felhők, villámlások, nagy menydörgés kíséretében, csepegő esőben értünk le.
Hamarosan értük el a Kis Jepi-völgyét, a felvonó alsó állomásánál, ahol nagy sort láttunk, mint mindig. Tovább a völgy patak mellett mentünk, meredek úton. Jobbra térve értünk be a hűvös erdei útra. Az út mentén, mindkét oldalon a sárga teleki virágok pompáztak. Kis emelkedő után értük el a  hatalmas gátak sokaságát. Nagy munkálatok folytak a helységen. Itt vannak a víz-befogó építmények. A völgy  lezúduló kristály-tiszta vízét vascsövekben vezetik le. Kis emelkedő után elérük a második gát építményt. Jobbról itt ömlik be a Habos-völgy vize. Tovább, meredek hegyoldalon, érdekes jelzés mellett elértünk egy olyan magas helyre, ahonnét belátunk a Habos-völgyben.
A völgy 90 fokban éri el az alsó völgyet. A völgyek körül sziklás hegyek, csúcsok, ahol a fel és le száguldó felvonót lehet látni a magasban.
Innét még 10 percet kellet volna menjünk, hogy elérjük a Salvamont épületét és a háta mögötti gátakat. De mivel kezdett beborulni és csepegni az eső, visszafordultuk. Ősszel még egyszer felkeressük a tájat.
Csepegő esőben és dörgés, villámlások kíséretében értünk le. Nagy eső volt a völgyben.