Daily Archives: November 17, 2021

2021 november 20 -21

A következő túra útvonalát pénteken határozzuk el  az időjárás függvényében. Javasolt túra: Gura Diham.  Spirla túrát egyelőre elhalasszuk.
A múltkori túrával kapcsolatban: Keresztény-havas. Az ismert három csúcsa: Posztóvár – Ruja és a kevésbé ismert : Pandella vagyis a Kanzel.
Hűvös, de kellemes időben értünk fel a Pojánában. A hóval borított Keresztény-havas irányában indultunk el. A gondolával kb. 1600 m. magas  végállomására jutottunk fel, szép napsütésben és erős hideg szélben. Miután a kilátó magaslatokra kezdettünk kapaszkodni hamar megmelegedtünk. Szép kilátás, kőr panoráma minden irányban, még a Fogarasi-havasok is látszodtak. De előtérben a Bucsecs-hegység és a Királykő és persze a kevés hóval tündöklő csúcs. Tömegesen kezdtek feljönni a turisták és kerékpárosok. Az elöljáróban ismertetett Pandella csúcs alatt a gondola felső végállomása alatt, ahonnét jó rálátás van a Ruja csúcsra.  Egy emeletes panziót építettek, “YAGER”  a déli és az északi felén terasz, a közepén a vendég fogadó, ahova csak zöld igazolvánnyal lehetett belépni.
Miután mindent bejártunk a YAGER panzióban megebédeltünk.