2015 szeptember 26

Szeptember 26.-án, szombaton, Jusztina napján, a Nagy Bobulra kirándulunk.
A múlt szombaton, miután kiértünk a piros sávval jelzett útra, nem a Kecskeláb felé mentünk, hanem az elágazásnál balra tértünk és a Priscsura, kapaszkodtunk ki. Szombaton, szintén a Kecske turistaháztól indulunk és az elágazásnál jobbra térünk és Bobulra megyünk. Az 1263 m. Bratocsa-hágó és az 1300 m. Predelus-hágó közötti hegyek 1600 körüli magasok, szeptember végén, esős idő esetén köd veszélye fenyeget, ami megnehezíti a tájékozódást, ezért csak sztabil időben ajánlatos ezeket a hegyeket felkeresni. Ezek szerint rossz idő esetén a túrát elhalasszuk.
További részletek és bejelentkezés a 0368 418 901  telefonszámon.
Túravezető: Szotyory György.
A múlt szombaton szervezett túrával kapcsolatban:
Ahogy említettük a Kecske turista háztól indultunk. Egy sötét – meredek erdőn keresztül kapaszkodtunk ki a piros sávval jelzett 1000 éves volt határ útra. Nem kis meglepetésünkre az a benyomásunk támadt, hogy ezt az utat nem emberek használják, hanem a medvék. Úgy felfelé, mint lefelé tele volt medve nyomokkal és nagyon sok medve ürülékkel. Az alagút szerű ösvényt, medve ösvénynek neveztük. Hamar kiértünk a tisztásra, ahol nagyon sok őzlábgomba  fogadott.Az utunk folyamán nagyon szép kilátásban volt részünk, különböző szikla alakzatok mellett haladtunk el. A legszebb kör-panorámában az 1556 m Priscsun volt. Kezük a Teszlával – Csukás – Zăganu – Babeş – Kecskeláb – Bobul – a távolban a Baiului a Neamţu a Păltin csúcs – Vajda – Teszla. A Baiului mögött a Coştila csúcsot is meglehet pillantani. A turistaház  és a Priscsu csúcs a  térkép szerint  9 km. A csúcstól a Predeluş-hágó kb. fél óra.
Alábbiakban egy pár fényképet mutatunk be: