Monthly Archives: May 2019

2019 június 1

Kálnokra és a Vadas-tetőre szervezett túrát a rossz időjárás miatt egyelőre elhalasztottuk. Szombaton a gyerek napon, a gyerekeket üdvözölve próbálunk egy könnyebb túrát szervezni, valószínű, hogy a Létrás-szakadékba megyünk, persze ha nem esik az eső. Szóba jöhet az is, hogy flekkent sütünk.

2019 május 29

A május 18-ára szervezett nárcisz  túrát  elhalasztottuk. Egyelőre nem is szervezünk nárcisz túrát, mivel már sok nárcisz réten jártunk, mint például: Sárkány – a Rossz-völgyben lévő alpesi nárcisz – Fülek, kankós-kert  – Hagymástető stb.
Az a szándékunk, hogy ne ismételjük azokat a  túrákat amit már többször is bejártunk. Ezért nehéz a dolgunk, mivel már mindent bejártunk, természetesen arra gondolunk ahova érdemes volt bejárni. De mégis találtunk egy túra lehetőséget, ahol még nem jártunk, a Baróti-hegységben a Vadas-tetőt.  Útközben Kálnokot is meglátogassuk. Építészeti emléke a falunak az unitárius templom, és a mellette lévő harangtorony. Az ősi temetőkertben egy több-száz éves tölgyfa látható. Még további érdekességek láthatók.  A Baróti-hegység főgerincére kék sáv turistajelzés vezet, 2 óra.
Mivel esős az időjárás, pénteken határozzuk el, hogy hova megyünk.

2019 május 18

Május 18-án, szombaton nárcisz túrát szeretnénk szervezni, de mivelhogy egész hétre esős időjárásra van kilátás valószínű, hogy megint halasztás lesz. A túra irányát pénteken határozzuk el. Ha rossz idő lesz, akkor valószínű, hogy egy rövidebb honismereti túrát szervezünk.

A múltkori túrával kapcsolatban.  A  BOLNOK.
Jól jártunk, hogy a túrát május 8-áról vasárnapra halasztottuk. A reggeli ködös időt, szép napsütéses idő váltotta fel. A gyönyörű bolnoki tájat, úszkáló  felhők  sokasága egészítette ki.
Ha a Bolnokról van szó turisztikai szempontból, akkor mindjárt a hajdani BTE  tevékenységeit idézzük fel. Nemcsak ők építettek elsőként turista házat, ami természetesen leégett, de  szintén elsőként  itt építettek ugró sáncokat  és országos sí-versenyeket szerveztek. Majd a leégett BTE  menedékház helyett az ONT épített házat, ami szintén leégett.
A kék sáv jelzésen indultunk el Derestyéből, majd átmentünk a bácsfalusi útra. Nem messze a Gothárdkötől egy keresztes műemlék van, a felírat már nem olvasható, viszont a Nap és a Hold jól kivehető, ezek szerint ez egy magyar emlékmű. Rövid idő alatt felértünk a Bolnok legszebb magaslatára a kilátóhoz, oda ahol a hajdani BTE ház állottItt egy kör panorámában lehet gyönyörködni. Szemben a Nagykőhavas, majd a Bucsecs hegység, tovább a Keresztényhavas, Cenk a város látványa, tovább az 1170 m magas bolnoki csúcs látható.  A csúcs alatt tértünk le a Szentner útra, ahol a róla elnevezett érdekes fánál készítettünk fényképet.
Sajnos, kecskékkel, juhokkal, meg vad kutyákkal is találkoztunk. Nem csoda, hogy kulancs veszély is van. Vigyázat ! Az egyik turistatársunk vitt haza kulancsot.

2019 május 8

Anyák napján nem szerveztünk semmiféle  túrát, azért, hogy az édesanyákat a családban mindenki zavartalanul tudja ünnepelni.
Május 10, minden évben  a madarak és a fák napja. Erre a napra emlékezünk.
Minden évben szavazás szerveznek amely keretén megválasszák az év madarát és az év fáját. A 2019-es év madara a Gólyatörcs, vagy Székigólya.  Nagyon hasonlít a gólyára.
VÉDJÉTEK A MADARAKAT !
ETESSÉTEK AZ ÉV MADARAIT.
Tekintsetek az égi madarakra : mert  azok nem vetnek, nem aratnak, sem a csűrben nem takarnak mindazonáltal  a ti mennyei Atyátok eltartja azokat.
                                                                                                        Máté Év. 6. 26
Csak a tudatlan és gonosz ember bánhatja és irthatja ok nélkül a madarakat.
                                                                                                       Erdő mező madarai.

2019-ben az év fája : A pécsi havi-hegyi mandulafa Európai Év Fája 2019-ben.
A majálisozó túrát május 8-kára halasszuk szerdára. reméljük jó idő lesz.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

2019 május 5

Április 26-ára szép, derűs idő köszöntött ránk, ki is használtuk és megszerveztük a Székely tisztás és a Három-fenyő túrát. Viszont május elsejére borús – esős időt jósolnak, ezért a majális túrát elsejéről vasárnapra halasszuk, Anyák napjára.
ANYÁK NAPJA ALKALMÁBÓL SZERETETTEL ÜDVÖZÖLJÜK AZ ÉDESANYÁKAT !
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

A Székely-tisztás és a Három fenyő túra.
Elöljáróban, már említettük, hogy pénteken szép – derűs időjárásban volt részünk. Nem most mentünk először erre a szép kiránduló helyre. A legsikeresebb túránk 2013-ban volt. Ugyanebben a hónapban a Bucsecs hegységről jobb fényképet készítettünk. Ezt igazolja az előbbi túránkon feltöltött kép a Moraru szikla csúcsairól.
A hét órakor induló magán vonattal mentünk Predeálig. Az állomásban sorakoztak a taxik. Az 5 km-es utat átlagban könnyű utat,  részben a sárga sáv jelzésen tettük meg. Ahogy felértünk a Három-fenyő  kilátóhoz mindjárt gyönyörködhettük a kőr pannórámában. Sorban, a Predeál hegyei – Bucsecs hegység – az Égetkő-csúcs mögött a Királykő – Keresztényhavas sziklás gerince  és végül a Nagykőhavas volt látható.
A sárga sáv jelzés Predeálról indul. Érinti a Székely-tisztást és a Lovak-gerincén, hegyhátán kilehet érni a Keresztényhavas főgerincére a Három kislány tisztásra. A Nagy-Vángát érintve a Römer házhoz érhetünk. Nehéz túra !
A fotó galériában táj szépségeit láthassuk.