Monthly Archives: November 2020

2020 november 27 vagy 28

November 27 én vagy 28-ára tervezett túra szervezésében figyelembe vesszük az időjárást és a veszélyes világjárvány  alakulását.  A következő túrákat, ahogy a multkori túrákat is, csak nagyon kis létszámmal szervezzük, maszkban. A túra irányát telefonon határozzuk el.

A múltkori túrával kapcsolatban: Bucsecs-hegység, Jepii Mici és a Habos völgy.
Valójában a túrát 20 án, pénteken kellett volna megtartjuk, de rossz időjárás miatt vasárnapra halasztottuk. Sajnos le havazott, ez befolyásolta a Habos völgy túrát.
Reggeli vonattal indultunk, nagy ködben Brassóból. Derestyétől  tovább hüvös, de napsütéses időben volt részünk. Predeálon és Azugában nagy hó, viszont Busten  hómentes. A Bucsecs hegységben keveset havazott, ami látványosá tette, de a csúcsokat körülvevő felhők is látványosak voltak.
Úti célunk, a Habos völgy volt, ami Jepii Mici völgyből ágazik ki. Ennek a magas völgynek az a szépsége, hogy több zuhatag szerű vízesést lehet látni. A Habos völgy felé a kiágazás nagyon meredek hegyoldalon kezdődött, ahol a víz befogó hatalmas létesítmény van.   A lehulló levelekre esett kis hó nagyon csúszóssá tette a meredek hegyoldalt, ezért nem mentünk fel, majd áprilisban szevezzüj újra. A ezt a magas  völgyet 20 perc alatt értük volna el. Kárpótolt az említett völgy szépségei, és a völgyből látható  havas, napsütéses  hegycsúcsok látványosságai.
A völgyből szép kilátás nyílik a Báj-havas felé, behavazva, csillogva szép látványt mutatott.
A teleferik állomástól három jelzett út vezet a Bucsecs-hegységben:
Kék kereszt, a Jepii Mici völgyön keresztül a Caraimánt érintve, majd a Bábelere feljutva az Omu csúcsra érhetünk. Ez egy nehéz út, de a legszebb, nyáron eső mentes időben kell elindulni.
Kék háromszög, a Jepii Mari , ez is elég nehéz út, a gerincre vezet a Piatra Arsa csúcs közelében.
Piros pont, ezen a jelzésen 1 óra alatt az Üvöltő vízesésre érhetünk. Ez a legnagyobb és legszebb vízesés, átlagban könnyű túra, sokan járják.

2020 november 20 – 27

A múltkori túrával kapcsolatban: Anna bizar sziklái a Bucsecs-hegységben, Szinájától nem mesze.
Szándékosan szerveztük a túrát péntekre, hogy a járvány miatt elkerüljük a zsúfoltságot, ez sikerült is, nem találkoztunk egyetlen turistával sem.
Az időjárás borus, ködös. A Bucsecs-hegységet sürű köd takarja. A felvonó jár, ami azt bizonyítja, hogy fenn a gerincen süt a Nap.  A borús idő ellenére nincs hideg, kellemes az idő, viszont Predeál környékén a növényzetet hóharmat borítja.
Az Anna sziklái Szinájától, kb. 6 km. – re van. A Királytisztás felé vezető útról kell letérni. Egy 1100 m. magas párkány húzódi, majd egy hegyoldal zárja az elég széles utat. Felfelé menet, jobb oldalt, bizar sziklák sorakoznak, bal oldalt mély szakadék, ahol a Peles patak mellékága csörgedez. Miután jól kibámultuk magunkat a kis barlang kápolnánál, elindultunk a hegy felé, ahol tudtuk, asztal és pad van. A tavaly nyáron már jártunk itt. Az asztalnál, úgy kétszáz méterre lévő bokroknál, zörgést és morgást hallottunk. Egy medve mozgolódott, bekapcsoltuk a szirénát, a medve elindult bal felé, utána még három medve követte. Nagy termetűek voltak mind a hárman. Tulajdonképpen ebédelni akartunk az asztalnál, nagy léptekkel elindultunk visszafelé. Figyeltünk hátra, hogy nem-e követnek, mivel oda ahol voltak, csak ezen az úton lehet feljutni. Valószínű, hogy a kápolna körül lehettek, mivel hallották a közeletűnk  zaját tovább mentek felfelé odáig ahol találtuk őket. Az út elágazásnál nagy tábla figyelmeztet a medve veszélyről.  Eszünkbe sem jutott, hogy a medvéket fényképezzük, viszont a szép őszi tájról sok szép fényképet készítettünk, amit a fotó galériában láthatunk.

2020 november 13 – 19

Elöljáróban, folytassuk a megemlékezést a templomokról. Megemlékeztünk a szász és a román- ortodox templomokról.Továbbá a magyar templomokról emlékezünk meg, hiszen Brassóban és Erdély szerte minden kis és nagyobb településen ott vannak a templomok.
Brassóban, katolikus, református, evangélikus, unitárius, baptista, de ott van a Zsinagóga és a görög templom is.
fotó galériában brassói templomokat, továbbá Erdély egyes látványos templomait láthassuk.
Kihasználva a szép őszi időjőrőst, a következő túrákat szervezzük:
November 13-án a Bucsecs-hegység térségében kirándulunk, kiinduló helység: Szinája.
November 19-én, szintén a Bucsecs-hegységben kirándulunk.
További részletek és bejelentkezés az ismett telefonszámon.

A múltkori turákkal kapcsolatban:
Malomdombok – Sipoly-völgy.
Salamon kő – Felső-Pojána a régi úton.
Szombaton, szép napsütéses időben a Sipoly- völgyében sétálgattunk. Nem volt szándékunkban bravur- túrát tenni, az őszben öltözött erdők, völgyek, kristálytiszta patak kis zuhatagjaira, szépségeire figyeltünk. De inkább a fotó galéria képei beszéljenek.
Foto galéria:

Vasárnap, mivel tudtuk, hogy folytatódik  a szép őszies időjárás, a Salamon kőtől kiindulva a Felső-Pojánáig sétáltunk fel.
A buszról leszállva, mindjárt egy szomorú, borzasztó látványban volt részünk, a volt kis különleges vendégház összeomlott. Homlokzatán Salamon király festménye látható, amint lovával ugrásra kész. Érdekes modon ez a fal nem omlott le, a halálában vergődő épület homlokzatán még látható ez a festmény. Ez egy csoda, hogy nem omlott le ez a magas fal, hiszen nem tartja semmi ? Tulajdonképpen ez a épület Brassónak egy műemléke ként volt nyilvántartva. De ez a műemlék nem kellett a városnak, ezért hagyták szándékosan összeomlani.
Miután búcsút vettünk a haldokló épülettől, az egész út során az őszben borult erdők szépségeibn gyönyörködtünk.

2020 november 4. Károly napja

November 1. Mindenszentek és halottak napja.
Elhunyt szeretteinkre, volt barátainkra, valamint a hajdani BTE alapító elnökére, Halász Gyulára és az egyesület turista titkálára, Székely Gézára, virággal és gyertyagyújtással     emlékezünk.

A 24-ére tervezett túrát a rossz időjárás miatt nem szerveztük meg.
A járványra vonatkozó szabályzatokat betartva, kötelező maszk viselés a túrákon.   Mindenkinél legyen fertőtlenítő folyadék, amit többször is ajánlatos használni.
November 4. szerdán egy kisebb túrát szervezünk Barcarozsnyó közelében, az időjárás függvényében.

Legutóbbi túrán, barangolás szászföldön címmel,  egy szász erődtemplomot látogatunk meg Keresztényfalván. fotó galériában szász erődtemplomokat láthattunk.
De nemcsak a szász templomokra figyeltünk, a szép kivitelezésű, gondozott román – ortodox templomokat  is megcsodáltuk. Az ortodox templomok általában nem erődtemplomok, nagy részük két tornyúak, de van köztük egytornyú tipus is. Brassóban mindkét típus megtalálható. Erdélyben sok ortodox templom van, de a legtöbbet Brassóban   láthatunk.
Fotó galéria: Ortodox templomok Brassóban és környékén.