Monthly Archives: January 2018

2018 február 2 vagy 4

A január 19-ére és 27-ére szervezett túrák tovább halasztódnak, egyrészt a nagy havazás miatt, másrészt a tagok farsangi mulatságon vettek részt.
Legközelebb február 2-án, vagy 4-én szervezünk túrát.
További részleteket az ismert telefonszámon tudhatjuk meg.
Korábbi felvételek. A Nagykőhavas környéke.

Január 31. Ezen a napon egy kedves volt túratársunkra emlékezünk, Szentner Józsefre  születésének a 104-ik évfordulójára. 1914 január 31.
Szentner József, akit mindenki úgy nevezett, a mi Szepi bácsink.  Tisztelet megadó, jó indulatú  ember volt. Sokan vehetnének róla példát.  A sízés szerelmese. Főleg a Keresztény-havas sí pályáin szeretett síelni. Mivel a síelés mellett a természetet is nagyon szerette, nyáron a hegyeket járta. Brassóban az 1991-ben alakult EKE, Erdélyi Kárpát Egyesületbe,  1995 április 22-én iratkozott be. Nagy lelkesedéssel vett részt a túrákon, és sokszor vezette a túrákat. Az egyesület igazi támogatója volt, barátságos, kedves volt mindenkihez.   Miután  Jezsek Kálmán EKE elnök elhunyt, Szotyory Gy. lett az EKE elnöke. A legközelebbi EKE közgyűlésen Szotyory Gy. tiszteletbeli elnöknek javasolta Szentner Józsefet, a közgyűlés elfogadta, megszavazta. Továbbá az elnök bejelentette,hogy lemond az EKE elnöki tisztségéről, mivel a kirándulásokon állandó vitatkozások voltak,  Soós Gábort javasolta EKE elnöknek. A közgyűlés megszavazta Soós Gábort a brassói EKE elnökének. A négyfalusi EKE ebben a peridusban jelentette be, hogy a Nagylőhavason turista házat akar építeni. Kérték, hogy akik tehetik segítsenek.   A brassói EKE megkezdi a munka túrákat, amely főleg építkezési kellékek felhordásából állt. Szepi bácsi idős kora ellenére kivette a részét a munka túrákon,  fáradságot nem ismerve a hátán hordta fel a deszkákat, cementet stb.  Sok turisták messziről szemlélték a tevékenységeket, de segítség nem volt részükről.
2005-ben Soós Gábor váratlanul lemondott a brassóiEKE elnökségről. Senki nem akarta vállalni a brassói EKE elnökségét. Szotyory Gy. belátta, hogy baj van, az EKE megmentése  érdekében, hogy ne záródjon be, másodszor is  elvállalta  a brassói EKE elnökségét.  A rossz viszonyok viszont tovább folytatottak.
Nyugodj békében Szepi bácsi, amíg mi élünk, emlékedet a szívünkbe zárjuk.

2019 január 19, 27

Január 19-én, pénteken az Őrhegyre szervezünk túrát. Abból kifolyólag szerveztük a túrát péntekre, mert a meteorológusok szombattól kezdődően napokon keresztül rósz időjárást jósolnak.
Az Őrhegyről, könnyen átmehetünk a Barabás csúcsra is. Ezeken a hegy-csúcsokon nagy harcok folytak. A térségben ma is látható lövész-árkok tanúskodnak.
Vámoshídtól indulunk. Ha közben nagy hó esik, vagy az idő esősre fordul a túrát elhalasszuk.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.

Január 27-én, vasárnap fotó túrát szervezünk a Báj-hegységnek arra a magaslataira, ahonnét jó rálátás van a Bucsecs hegység sziklás csúcsira. A Bucsecs hegység égbenyúló ilyenkor havas csucsait fogjuk fényképezni. Ahhoz, hogy jó fényképeket tudjunk készíteni, feltétlenül szükséges az, hogy napsütéses idő legyen. Ha ez nem jön be, akkor a túrát elhalasszuk egy olyan napra ami nekünk megfelel. A hóval borított Bucsecs egy gyönyörű látvány, ezt akarjuk megörökíteni.
A további részleteket az Őrhegyen beszéljük meg.

Túra jelentést, legközelebb január 30-án töltünk fel a honlapra.

A január 12-én szervezet Encián emléktúrával kapcsolatban.
 Reggel borús, ködös, esős időre ébredtünk, de az enyhe idő arra biztatott, hogy az Encián emlékére induljunk a túrára. Nem sokan vállalkoztak a túrára, de aki mer az nyer.
Szemerkélő esőben indultunk el. Mire kiértünk Szentpéterre, az esőnek nyoma sem volt. Jóformán ki-se értünk a gerincre, kezdett kisütni a Nap. Kellemes, egy kissé ködös, napsütéses időben jártuk be a Lempes-hegy ösvényeit. A Kárpátkanyar hegyei felé vastag köd-felhőket lehetett látni. A hegyek valóságos köd-felhőkben burkolóztak, ami gyönyörű látványt mutatott, volt mit fényképezni. Mindenfelé a hegyoldalak szárazak, hónak nyoma sincs januárban, viszont örömünkre egy viruló virágot  találtunk, olyan képet mutatott, mintha nem is januárban volnánk. Nem ismertünk rá, de a virág határozó zsázsának nevezi.
Élményes, szép Encián túrában volt részünk.
40 felvételt készítettünk, ezekből láthatunk egy párat.

2018 január 12

Az 1931 január 7-én,  87 éve alakult  Victoria Sport Club  “ENCIÁN” egyesületre emlékezünk, amely keretén Encián emléktúrát szervezünk a Lempes-várhegyre, vagy a Kőba-völgyében.
Alapítója Tomcsányi Béla, tiszteletbeli elnöke: Hild János, leánya tanárnő Mária aki két éve hunyt el. Nagy szeretettel méltatta a Brassói Turista Egyesületet.
Ne felejtsük el, január 12-án, pénteken  Encián emléktúra.
További részletek és bejelentkezés a 0368/418 901 telefonszámon.
2017 december 27. Karácsonyi túra és Óesztendő búcsúztató.
Salamon-kő. Salamon király sziklái. Ebbe a szép  szurdok völgyben kirándultunk és búcsúztunk az Óesztendőtől.  Bármerre nézel, minden felé szikla csúcsok magasodnak az ég felé. Nemcsak az a két barlang található, amely mindjárt az utunkba kerül, több barlang is van sziklák rengetegében, magason a sziklák birodalmában. Egy csörgedező patak szeli át a szurdokot,a Köszörű-patak, ahol egy zenélő vízesés-szerű zuhatagot képez. Az egyik barlang nyílásnál, Salamon király “szellemeire” lettünk figyelmesek. Ha figyelmesen nézelődünk, megláthassuk  “Salamon király szikláját a lovával”.
Fotó galéria, Salamon király sziklái.
2017 december 31. SZILVESZTER.
Szilveszteri mulatságon vetünk részt a Bukarest-úti Református Egyház szervezése keretén.
Barátságos, tisztelet megadó társasággal szilvesztereztünk. Az egyház szervezői, most is igyekeztek, hogy a résztvevők jól érezzék magukat és megelégedetten üljenek a szépen megterített és díszített asztalokhoz, ahonnét a gyümölccsel megrakott kosárkák kínáltatták magukat.
Már hagyománnyá vált, hogy 24 órakor a SZÉKELY SZILVESZTER keretén a SZÉKELY HIMNUSZT elénekelésével köszöntöttük az ÚJÉVET,  1 órakor a magyarországi testvéreinkre emlékezve a  MAGYAR HIMNUSZ énekelése töltötte ki a templomot.  A tiszteletes úr, mindkét alkalommal szép prédikációval-beszéddel méltatta a két szilveszteri ünnepélyt.
A kiváló jó magyar zene, amely keretén örökzöld slágerek is megszólaltak nagyon jól szórakoztunk. Köszönjük.

2018 január 5. ÚJ ÉV köszöntő.  Január 3-áról halasztottuk el az esős időjárás miatt.
Az ÚJ ÉV köszöntött a Sipoly-völgyében szerveztük meg.
Szép napsütéses napon indultunk el, jeges-havas időben.  Úgy 12 óra felé egy kissé beborult,  az idő felmelegedett a kis hó elolvadt. Elkészítettük a flekkent, majd pezsgő koccintással KÖSZÖNTÖTTÜK AZ ÚJ ÉVET!  Nem szívesen nézünk vissza az Ó-évre, mert az év folyamán sok kellemetlenségben volt részünk.
Az elmúlt 6 évben a Brassói Turista Egyesület  BTE, egy kellemetlen  korszakon ment keresztül. Állandó feljelentések érték. A cél az egyesület szétverése, megszüntetése  volt.  Ezek a rósz indulatú   feljelentések mind elbuktak, a törvényszék megsemmisítette a feljelentéseket. Ennek a sorozatos  butaságoknak az lett a vége, hogy a nem kívánatos tagok kizáródtak az egyesületből.
2018-tól kezdődően az egyesület megújulva, a feljelentőktől megtisztulva néz az elkövetkező évek elé. Az egyesületben kevesen maradtunk, de akik maradtak és az újonnan beiratkozott tagok, tisztelet megadó, jó indulatú személyek.
Éljen a megújult  Brassói Turista Egyesület !
Fotó galéria a Sipoly-völgyében.