Monthly Archives: March 2019

2019 április 3

Április 3-án, szerdán a Székely-tisztásra és a Három-fenyő gyönyörű vidékére túrázzunk.
Azért megyünk szerdán, mert szombaton és vasárnap a buszjáratok bizonytalanok.
A túra irányát  és az indulási napot, pénteken határozzuk el véglegesen az időjárás függvényében.
A múltheti túrával kapcsolatban. A Barca-völgyében.
A túra időpontját jól eltaláltuk, vasárnap derült, szép időjárásban volt részünk. Nemcsoda, hogy sok kirándulóval találkoztunk. A Barca-völgyében indultunk el, miközben a Királykő sziklás, havas gerincét szemléltük, ez a gyönyörű látvány, már megérte fáradozásainkat. A völgy felső részében, a tömegesen nyíló kikerics és hóvirág, sok helyen hóban  nyíló virágzása kápráztatott el minket. Utunkat a Spirla-völgyében folytattuk, tovább a tömegesen nyíló kikerics és hóvirág, szemben a Királykő behavazott gerinc- részleteit láthattuk.  A fotó galériában láthatjuk e gyönyörű vidék szépségeit.

2019 március 24

Március 24-én, vasárnap, vagy hétfőn 25-én, folytassuk a tavaszi virágtúrát.
Több javaslat is van, hogy hova menjünk. A túra irányát pénteken határozzuk el. Valószínű, hogy a Barca-völgyében fogunk kirándulni, az időjárás függvényében.
A múltheti virágtúrával kapcsolatban.  A Lempes-hegy.
Mind ahogy már jeleztük, szombatra nem terveztünk túrát. Nem is tudtunk volna kirándulni, mivel nagyon rossz időjárással indult a szombat. A virágtúrát hétfőn szerveztük meg. Kellemes, napsütéses, szokatlan meleg időben volt részünk. Tulajdonképpen kökörcsin vadászatra indultunk. Nagyon szép látványt nyújt a kora tavasszal  amint a földből, lassacskán megjelennek a kökörcsin látványos bimbói. Ezt akartuk látni, és láttuk is. A fotó galériában feltöltött képek bizonyítják ezt a szép látványt.

2019 március 17

Elöljáróban március 8-áról,   a hölgyek Nemzetközi Nőnapjáról emlékezünk meg.
Ez alkalommal üdvözöljük a hölgy tagjainkat. Mária, Ildikó, Kinga, Lili, Klári, Jutka, Edit, Anna, Ibolya, Aliz,  stb. De egy pár külföldön élő tagjainkat is üdvözöljük, mint például a Magyarországon élő Székely Géza leányát, Tündét, szintén Magyarországon élő Anikót és persze üdvözöljük az Izraelben élő Olgát, aki szorgalmasan tanulmányozza a honlapunkat.
Azokat a hölgyeket is üdvözöljük, akik felkeresik honlapunkat.
Március 8-án, a Nemzetközi Nőnapon a Bukarest úti Református Egyház szervezése keretén szervezett nőnapi ünnepélyen vettünk részt.  A szervezők példaképes nőnapi délutánt szerveztek. Nagyon sokan vettek részt, amit a közölt képen is láthatunk. Egy kicsit szűk volt a hely, de jó emberek kis helyen is elférnek, de azt is bizonyítja ez a részvétel, hogy brassói magyarok szívesen  vesznek részt a  nőnapi rendezvényeken.  A bőséges ebéd után, a jó zenére mindenki jól szórakozott.
A március 9-ére, szombatra tervezett virág túrát nem szerveztük meg. A nőnapi ünnepély után, egy kis pihenőre volt szükség, ezért a túrát egy későbbi időpontra halasztottuk, az időjárást is figyelembe véve.
Március 15. A Nemzeti ünnep keretén 1848-49-es forradalom és szabadságharc hőseire emlékezünk, Főleg GÁBOR ÁRONRA, aki ma is a székely szabadságharc jelképe.
                     LESSZ ÁGYÚ !
“Gábor Áron rézágyúja fel van virágozva.
Indulnak már a tüzérek messze a határba.
Nehéz az ágyú, felszántja a hegyet, völgyet,
Édes rózsám, a hazáért el kell válnom tőled.”
Gábor Áron tüzér parancsnok kökösi szabadságharcban vesztette életét.                                                                        1849 július 2-án.
Gábor Áron emlékére és tiszteletére Kökösön, közel a szabadságharc helyszínéhez  emlékművet avattak fel. Amelyen ez a felírat olvasható:
                                            1849 – JULIUS   2-ÁN
EZEN  A  HELYEN  ÜTKÖZÖTT MEG  A MAROKNYI  HÁROMSZÉKI  NÉPFELKELŐ SEREG
AZ OSZTRÁK  CSÁSZÁRI  ÉS OROSZ CÁRI TÚLERŐVEL.
EBBEN A CSATÁBAN ESETT EL A SZABADSÁGHARC HŐSE
                                       GÁBOR  ÁRON  ŐRNAGY
                                                    1814  –  1849
A  BTE úgy döntött, hogy nem március 15-én, hanem július 2-án, akkor- amikor az évforduló van koszorúzza meg a Gábor Áron emlékművet és hajt fejet.

2019 március 9

A hétvégén, 9-én szombaton, ha az időjárás is kedvező lesz, fotó túrát szervezünk, amely keretén, kora-tavaszi virágokat fogunk fényképezni. Nagyon szép látványt nyújtanak az ébredező tavaszi virágok. Brassó környéki hegyoldalakon, szebbnél-szebb virágokkal teli lelőhely van. Hogy hova megyünk? azt pénteken határozzuk el.
További részletek és bejelentkezés az ismert telefonszámon.
A múltkori túrával kapcsolatban. Báj-hegység – Busteni – Bucsecs-hegység.
Erre a kirándulásra két időpontot jelöltünk ki, február 22-re és március 1-ére. 22-én nagyon rossz időjárás volt, ezért a túrát március 1-én, kora-tavasz első napján szerveztük meg. Reggel derült, napsütéses idő. A 7 órási magán vonattal mentünk Busteni-ig. A jegy ára csupán valamivel több, mint 5 lej.  Predeálon és Azugában azt tapasztaltuk, hogy itt még javában tombol a tél, mindenfelé nagy hó van. Busteni-ban napsütéses, tavaszias idő fogadott, hó sehol, viszont orkán erejű, óriási szélvihar zúdult ránk. Miután leszálltunk a vonatról, váratlanul egy akóra hátba lökést kaptunk, hogy majdnem elestünk. Máskülönben az idő szép volt, Észak felé a déli oldalon, napsütésben  a Bucsecs-hegység tündökölt kevés hóval,  Dél felé az északi oldalon a Báj-hegység sötét, havas és jeges.
Ennek a túrának a célja a Bucsecs-hegység szikla csúcsainak a fényképezése volt. A tavaly szebb volt a kilátás, most egy kissé elkéstünk, a hó nagy része már elolvadt. A nagy szélben a CANTACUZINO kastélyig mentünk fel. Innét nagyon szép a kilátás a Bucsecs szikla tornyai felé.  A  szembelevő szikla csúcsokban gyönyörködtünk. Az eljegesedett út és nagy szél miatt,  szóba sem jöhetett, hogy a Zamora felé túrázzunk tovább.
Baj-hegység oldalában, a kastély alatt érdekes barlang üregek vannak, ezt már többször megfigyeltük, most végre egy pár felvételt is készítettünk, a fotó galériában láthassuk.
Mivel a mörcisor napja volt, a városban mindenfelé árulták a tavaszi virágokat, főleg a hóvirágot.
A fotó galériában: a Bucsecs-hegység szikláit, barlangokat és hóvirágokat láthatunk.